Senaste nytt

Inspiration från ett halvårs poängjakt i Eurobonus-världen

Robster80

Medlem
Inspirerande läsning.

Fråga, hur funkar Preem poängen? Är det bara att dra sitt Amex premium eller måste man koppla sitt kort på något sätt?
 
Jeg er fra Norge og drar inn ca 300.000 Eurobonus poeng i året med blanding av Amex Elite, SEB MC og DNB SAGA MC. Jeg får også Eurobonus poeng fra Trumf og Fjordkraft. Jeg flyr aldri med *A på revenue billetter, kun med bonus reiser. Så alle mine poeng er fra kredittkort. Disse 3 kredittkortene gir meg også SAS gullkort hvert år (52.000 statuspoeng) så om 9 år er jeg SAS Lifetime gullmedlem :):D
Poengene bruker jeg til 1 tur hvert år i Første klasse til Asia. Det koster litt mere i poeng enn business, men opplevelsen er jo mye bedre i F enn C så det er vært alle poengene, avgiftene er de samme. Annen hvert år flyr jeg til USA med kona i C med SAS med FlyPremium.

Når det gjelder revenue billetter flyr jeg kun med OneWorld. Jeg er gullmedlem i BA og får mye bedre fordeler med gullstatus der. Har også en god del Avios der som jeg bruker til oppgradering fra C til F på BA.:)
 

CMH

Medlem
Inspirerande läsning.

Fråga, hur funkar Preem poängen? Är det bara att dra sitt Amex premium eller måste man koppla sitt kort på något sätt?

Anslut ditt kort här: Anslut ditt bankkort - Preem.se och tanka sedan som vanligt, dvs betala med anslutet kort. Av egen erfarenhet brukar poängen komma inom en vecka.

Edit: För att förtydliga behöver man inte ha något konto hos Preem, det är bara att fylla i efterfrågade uppgifter. Det går att ansluta flera kort :)
 
Last edited:
2 vuxna på 1 voucher, spädbarn gratis och det andra barnet för halva priset redan (SAS rules) - kanske det inte går att kombinera voucher med barn för halva priset?
Det går jättebra att kombinera halva priset för barn med voucher. Har gjort det ett par gånger nu. Ni kör en vuxen plus ett barn på ena vouchern och resterande på andra. För barn under 12 blir det då bara 75% av poängkostnaden.
 

Veron

Medlem
Känner igen en hel del av det du skriver.
Ny här sen i slutet av oktober då jag också blev eurobonusmedlem.

Har amex elite och sas mc premium.
Har på drygt två månader nu samlat på mig 88k poäng. Förutom spend och signup bonus har jag fått poäng från följande.
Coop
DI
Readly
Nextory
Club Creo
Divere webshopar jag handlat från genom portalen.

Funderar lite på Fortum samt inväntar nån värvningskampanj från amex så man kan värva.
Man blir ju smått besatt av dessa poäng och allt som handlas vill man numer optimera för poängens skull.
 
Toppen