Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2019)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Belic

Medlem
Tjena,
Precis bokat familjens första två 2-4-1 checkar till Bali. Lyckades enbart få tag i 2 business platser till Bali med thai airways, om jag skulle vilja ge mig på att uppgradera de andra 2 ekonomi biljetterna till business, kan man ringa thai och uppgradera cash? Ska man vänta till check in?
 

Mr Basic

Medlem
Tjena,
Precis bokat familjens första två 2-4-1 checkar till Bali. Lyckades enbart få tag i 2 business platser till Bali med thai airways, om jag skulle vilja ge mig på att uppgradera de andra 2 ekonomi biljetterna till business, kan man ringa thai och uppgradera cash? Ska man vänta till check in?
Hej @Belic och välkommen.
Har du business för alla fyra ARN-BKK men sedan bara business för 2 BKK-DPS? Är det en och samma bokning? Skriv gärna exakt hur resplanen ser ut.
Är båda 2-4-1 voucher giltiga tom 2020 (eller går en/båda ut nästa vecka)?
 

maba

Medlem
Bokade min första 2-4-1, resan går i business till Vietnam med Singapore airlines i höst. Dit via Moskva och hem via Köpenhamn, fick ett Mail att de bytt maskin mellan Singapore och Vietnam till en A350-900 istället för en A330-300, känns som att det är helt ok . På hemresan har vi endast 50 min på oss att transitera i Singapore så det blir nog något av en nagelbitare . Vill passa på att tacka BC och dess medlemmar som dela med sig av sin kunskap samt en massa tips och tricks, utan er hade denna resa aldrig blivit av , önskar er även en god fortsättning.
 

Axxo

Medlem
Tjena,
Precis bokat familjens första två 2-4-1 checkar till Bali. Lyckades enbart få tag i 2 business platser till Bali med thai airways, om jag skulle vilja ge mig på att uppgradera de andra 2 ekonomi biljetterna till business, kan man ringa thai och uppgradera cash? Ska man vänta till check in?

Grattis !

När åker ni ?
 

Belic

Medlem
Hej @Belic och välkommen.
Har du business för alla fyra ARN-BKK men sedan bara business för 2 BKK-DPS? Är det en och samma bokning? Skriv gärna exakt hur resplanen ser ut.
Är båda 2-4-1 voucher giltiga tom 2020 (eller går en/båda ut nästa vecka)?

Grattis !

När åker ni ?

Tusen tack!li Blev lite panikbokning igår kväll.

ARN - BKK - DPS (Thai airways) 16/3 2020
2st business hela vägen
2st ekonomi hela vägen

DPS - SIN - CPH - ARN (Singapore Airlines utom sista som är SAS) 1/4 2020
4st ekonomi

Det är två separata bokningar :)

Dessa vouchers går ut vid årsskiftet. Tacksam för input för o få till business på ditvägen för de sista två passagerarna(aka jag som fick ge bort dom till mor och flickvän):) vore gött o få testa på lite business efter 2års krigande med Amex spend :D
 
Last edited:

Per S

Ny medlem
Hej, en fråga från en som ej utnyttjat 2-4-1innan. Var inne igår och hittade resor till Seoul via Peking. Dum som jag var så bokade jag ingen resa, och idag står det i ett felmeddelande i bokningsdialogen att "det ej går att betala resor till destinationen med poäng". Mina poäng går ut vid årsskiftet, någon erfaren som kan få fram resor till Seoul eller har de helt enkelt sålt slut?
 

gneken

Medlem
Hej, en fråga från en som ej utnyttjat 2-4-1innan. Var inne igår och hittade resor till Seoul via Peking. Dum som jag var så bokade jag ingen resa, och idag står det i ett felmeddelande i bokningsdialogen att "det ej går att betala resor till destinationen med poäng". Mina poäng går ut vid årsskiftet, någon erfaren som kan få fram resor till Seoul eller har de helt enkelt sålt slut?

Kolla om du ka n få lite hjälp genom att skapa en egen tråd.
Kika här för mall. Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

gneken

Medlem
Tusen tack!li Blev lite panikbokning igår kväll.

ARN - BKK - DPS (Thai airways) 16/3 2020
2st business hela vägen
2st ekonomi hela vägen

DPS - SIN - CPH - ARN (Singapore Airlines utom sista som är SAS) 1/4 2020
4st ekonomi

Det är två separata bokningar :)

Dessa vouchers går ut vid årsskiftet. Tacksam för input för o få till business på ditvägen för de sista två passagerarna(aka jag som fick ge bort dom till mor och flickvän):) vore gött o få testa på lite business efter 2års krigande med Amex spend :D

Om ni kan tänka er att åka olika flyg till BKK så finns det två platser i business från CPH. Då ansluter ni BKK samtidigt ungefär och kan ta samma flyg ner till DPS (TG431) som har 7 platser i business class.
 

Ghoose

Medlem
Hej, en fråga från en som ej utnyttjat 2-4-1innan. Var inne igår och hittade resor till Seoul via Peking. Dum som jag var så bokade jag ingen resa, och idag står det i ett felmeddelande i bokningsdialogen att "det ej går att betala resor till destinationen med poäng". Mina poäng går ut vid årsskiftet, någon erfaren som kan få fram resor till Seoul eller har de helt enkelt sålt slut?
Är du säker på att du var inne på star alliance sökningen? Låter som att du sökt på SAS delen...
 

Belic

Medlem
Om ni kan tänka er att åka olika flyg till BKK så finns det två platser i business från CPH. Då ansluter ni BKK samtidigt ungefär och kan ta samma flyg ner till DPS (TG431) som har 7 platser i business class.

Tack för tipset! Vi har dock en knodd och det är första flygresan med barn så vi behöver hålla ihop :)

Kan man betala med cash för en uppgradering direkt till thai airways även om första biljetten är en bonusresa?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen