Senaste nytt

Priority Pass Lounger Arlanda Terminal 5

Senator

Moderator
Bumpar den här tråden då jag snart kommer nyttja PP på Arlanda för första gången. Ser faktiskt inte att trådskaparen fick något riktigt svar.

Vilken är bästa PP-loungen i T5?


Ja, och värre blir det väl:
* Menzies Executive Lounge stänger permanent någon gång mellan 27-29 december
* Norrsken
* Stockholm - Arlanda Lounge stänger permanent den 31 december

Båda de som stänger ligger efter passkontrollen i F-pieren. Norrsken är ingen höjdare.

Däremot är Aurora T2 bra. Den bästa loungen på Arlanda i mitt tycke.
 

Hachans

Medlem
Bumpar den här tråden då jag snart kommer nyttja PP på Arlanda för första gången. Ser faktiskt inte att trådskaparen fick något riktigt svar.

Vilken är bästa PP-loungen i T5?

Det är rätt dåliga allihop, men jag tycker den bästa har varit den i F-piren efter passkontrollen.

Men nu stänger både den och grannen under så då blir svaret enkelt, Norrsken sidan om SAS-loungen. Den blir både bäst och sämst.
 

Delayed

Medlem
Enkelt svar alltså :)
Ja efter nyår i alla fall. Fram tills dess finns det som sagt några marginellt bättre alternativ än Norrsken. Jag tycker nog Menzies Executive är helt OK om man bara förväntar sig att vänta på ett plan i lugn och ro med synnerligen enkel mat och dryck. Är man ute efter någon slags "loungeupplevelse" är man fel ute, men nöjer man sig med någonstans att sitta någorlunda bekvämt med en läsk eller ett glas vin är det trots allt både lugnare och billigare än många alternativ.
 
Toppen