Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

ekf

Medlem
Någon mer som upplever problem med top-up idag?

Jag har provat både svenska och utländska kort idag samt med Apple pay för första gången, men absolut ingenting fungerar. Fem försök nu så ger upp för idag innan kontot blir spärrat. Nya försök imorgon.
Toppade precis upp med mitt M&M MC, gick fint
 
  • Gilla
Reactions: M.K

El0

Medlem
Någon mer som upplever problem med top-up idag?

Jag har provat både svenska och utländska kort idag samt med Apple pay för första gången, men absolut ingenting fungerar. Fem försök nu så ger upp för idag innan kontot blir spärrat. Nya försök imorgon.

Gick finfint med ett MC utfärdat av SEB Kort Bank för några sekunder sedan.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@ekf @El0 Stort tack för svar. Då är det problem med mitt konto alltså. Jag får prova ytterligare en gång i morgon då innan jag kontaktar kundtjänst. Jag har spendat ovanligt mycket de senaste dagarna. Knappt 40k, så kanske någon spärr som slagit in på mitt Premium?

Planen är att använda detta mycket mer nu då mitt Elite avslutas för denna gång innan prishöjningen.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: El0

M.K

Medlem
Det fungerade med Top-up igen. Jag körde 10k med SEB MC som gick igenom. :) Revolut är inte 100% stabilt har jag erfarit efter ett år, men då jag brukar ha tidsmarginal i det jag vill utföra har det gått bra. Jag har både sparat en hel del pengar och fått fler poäng detta år.

Ett utmärkt komplement är det och jag gillar tjänsten!
 

Hafermann

Medlem
Det fungerade med Top-up igen. Jag körde 10k med SEB MC som gick igenom. :) Revolut är inte 100% stabilt har jag erfarit efter ett år, men då jag brukar ha tidsmarginal i det jag vill utföra har det gått bra. Jag har både sparat en hel del pengar och fått fler poäng detta år.

Ett utmärkt komplement är det och jag gillar tjänsten!
Samma här. Jag använder det sporadiskt, när jag tycker det passar bra. För mig ett perfekt kort att använda vid vissa tillfällen, inte för vardagsbruk.
 
Jag lärde mig någonting nytt idag, Revolut är "credit", till skillnad från "debit", vilket jag tycker är konstigt med tanke på att det är ett top-up prepaid-kort. Curve är dock "debit", oavsett vad det underliggande kortet är.
 

ekf

Medlem
Jag lärde mig någonting nytt idag, Revolut är "credit", till skillnad från "debit", vilket jag tycker är konstigt med tanke på att det är ett top-up prepaid-kort.
Vad baserar du det på?
Mitt Revolut Visa dyker upp som "Revolut Prepaid" på kortkvitton. Mitt Revolut MC (Premium) står det prepaid tryckt på själva kortet...
 
Vad baserar du det på?
Mitt Revolut Visa dyker upp som "Revolut Prepaid" på kortkvitton. Mitt Revolut MC (Premium) står det prepaid tryckt på själva kortet...
Jag är i Chile och här behandlas credit- och debitkort annorlunda och väljer man fel så går transaktionen inte igenom. Så när jag handlar med Revolut måste jag säga "credito" och när jag handlar med Curve så måste jag säga "debito".
 

DrKlas

Medlem
Jag lärde mig någonting nytt idag, Revolut är "credit", till skillnad från "debit", vilket jag tycker är konstigt med tanke på att det är ett top-up prepaid-kort. Curve är dock "debit", oavsett vad det underliggande kortet är.

När jag testar mitt ganska gamla Revolut mastercard på Free BIN/IIN Lookup Web Service - binlist.net får jag som svar att det är ett brittiskt prepaid debit-kort. Det kanske är annorlunda för nyare kort, men att det skulle vara credit verkar märkligt.
 

Berglund

Medlem
Jag är i Chile och här behandlas credit- och debitkort annorlunda och väljer man fel så går transaktionen inte igenom. Så när jag handlar med Revolut måste jag säga "credito" och när jag handlar med Curve så måste jag säga "debito".
Det där har mer att göra med hur själva kortinlösaren har satt upp sitt system än vad det egentliga kortet är för ett sorts kort.
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Toppen