Senaste nytt

United Polaris lounge i Los Angeles

Capa

Medlem
Precis om resan börjar på LAX. Är du i transit från annat håll är väskorna redan incheckat

Ok tack, jag fattar. Blir till att knalla till T7 och tillbaka airside då. Kanske bra att motionera lite för att kompensera för allt man häller i sig i Polaris :).
 

palmen

Moderator
Vist är det så att man ointe kan ta med en gäst om man flyger i Business och besöker Polaris Loungen?
 

DOEL

Medlem
Hej!

Ska snart flyga SAN-LAX-ARN.

Enligt min resplan landar jag på terminal 7 när jag kommer från San Diego. Har jag förstått det rätt i att jag inte behöver passera security utan kan besöka loungen och sedan gå airside till Terminal B eller har jag missat något?
 

Senator

Moderator
Hej!

Ska snart flyga SAN-LAX-ARN.

Enligt min resplan landar jag på terminal 7 när jag kommer från San Diego. Har jag förstått det rätt i att jag inte behöver passera security utan kan besöka loungen och sedan gå airside till Terminal B eller har jag missat något?

Om du åker Business med SAS kan du gå till Polaris i T7 innan du går den långa vägen, till stor del, under marken till TBIT. Planera ca 20min för promenaden.
 

Rebel

Medlem
Då har jag oxå varit i Polaris på LAX. Ett eller två steg upp ifrån SAS Guld på T5 (ARN).
Riktigt trevlig mat. Om alla lounger var så här, då behöver man inte servera mat på flygen.
Då blir det mindre vikt för planen att lyfta med. Som att handla taxfree när man landar.

Jo jag åt för mycket i Polaris för att kunna äta på planet :(
Man ska inte Glömma Fast tracken på T7 för Star Alliance.
Jag var igenom på under 3 min. Helt fantastiskt.
Det var säkert en 40-45 borta på vanliga säkerhets kontrollen. Men kan ta längre tid när det går mycket United flighter, som går ifrån T7
 

Senator

Moderator
Om alla lounger var så här, då behöver man inte servera mat på flygen.
Då blir det mindre vikt för planen att lyfta med. Som att handla taxfree när man landar.

Jo jag åt för mycket i Polaris för att kunna äta på planet :(

Mina två senaste Polarisbesök var ORD inför Lufthansa First till FRA och SFO inför Swiss F till ZRH. Båda gånger åt jag i Polaris och somnade direkt efter avgång.

Hellre mat i loungen och sömn på nattflighter.
 
Toppen