Senaste nytt

6.000 Eurobonuspoäng med Avis, hyr 15 oktober 2019 till 31a mars 2020.

Resetokig

Medlem
Tack för infon Resetokig, då får jag boka och se ut hur det blir efteråt.
Om jag har förstått det rätt så är det standard att det ingår om man bokar från Sverige. Dessutom är det inga problem att boka av om du väljer pay later så testa och se. Vi lyckades få bäst pris med Avis under vår floridahyra vilket blir perfekt med denna poängdeal!
 

andreas

Medlem
17000:- för en bil i C-klass på Island för fyra dagar!!!:eek:

Nu vet jag inte om det hjälper dig men jag reagerade också på hyrbilspriserna vid besöket för ett år sedan. Passade då på att nyttja min ”free weekend voucher” och då blev priset 1 ISK. Den är ju dessvärre bara giltig en dag och jag vet inte om du har en sådan. Men om så skulle vara fallet så kanske det kan vara ett tips. :)
 

Bryant

Medlem
Så här står det på bokningssidan innan jag fullbordat bokningen:

Your quote includes:
ecblank.gif

  • Local Tax (TAX)
  • Vehicle Registration Fee (VRF)
  • Unlimited Mileage
och inget annat

Jag såg samma info på senaste bokningen. Jag tolkar det som att du får lägga till försäkringarna när du kommer till kontoret och att de inte ingår i priset du fått.
 

Resetokig

Medlem
Jag såg samma info på senaste bokningen. Jag tolkar det som att du får lägga till försäkringarna när du kommer till kontoret och att de inte ingår i priset du fått.
Borde väl ändå vara lugnt om man betalar med amex platinum då de täcker alla tillägg som man kan tacka nej till.
 

Resetokig

Medlem
Verkar lugnt för bokningen vi gjort. Tack för tipset för att checka bokningen, bra översikt.
 

Attachments

  • 20191015_085657.jpg
    20191015_085657.jpg
    40,2 KB · Visningar: 342

Gizmokvack

Medlem
Jag ska med familjen till Gran Canaria i februari. Vi ska vara borta två veckor.
Jag är en nybliven samlare till EuroBonus så jag gör vad jag kan för att dra in poängen.

Om jag hyr en familjebil F-klass (citroen Grand C4 Picasso) två veckor klockan 14 till klockan 14 kostar det 3895kr i grundpris om jag förbetalar. Med kampanjen får jag ju då 6000 EB-poäng.

Jag lurar på om jag ska dela upp bilhyran. Om jag exempelvis hyr en F-klass dag 1 till klockan 12 dag 7. Sedan hyr jag en likadan bil från klockan 12 till klockan 14 dag 14.

Det resulterar i att totalhyran blir 499kr dyrare, jag kommer att få bege mig till flygplatsen, lämna in bilen, ställa mig vid disken och sedan hämta ut en ny bil. Är det värt 6000 extra EB-poäng? Något annat värt att tänka på?
Jag har räknat på att teoretiskt kan jag ju få in 3 hyror á 4 dagar som är minimirent på de 14 dagar vi är borta men det känns som att det blir lite väl extremt.
Tankar? Åsikter?

(Jag är forumets enda EurobonusMember vilket innebär att jag endast är "preferred" hos Avis med endast en bokning tidigare så jag sitter inte på några bra deals i övrigt.)
 

Canadien

Medlem
Jag lurar på om jag ska dela upp bilhyran. Om jag exempelvis hyr en F-klass dag 1 till klockan 12 dag 7. Sedan hyr jag en likadan bil från klockan 12 till klockan 14 dag 14.

Står i villkoren att det inte gäller för consecutive rentals, så det borde inte gå att göra så som du vill.


7. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days


Terms and Conditions Eurobonus
 

Nemo

Medlem
Jag ska med familjen till Gran Canaria i februari. Vi ska vara borta två veckor.[...]

Om jag hyr en familjebil F-klass (citroen Grand C4 Picasso) två veckor klockan 14 till klockan 14 kostar det 3895kr i grundpris om jag förbetalar. Med kampanjen får jag ju då 6000 EB-poäng.
[...]

Det resulterar i att totalhyran blir 499kr dyrare, jag kommer att få bege mig till flygplatsen, lämna in bilen, ställa mig vid disken och sedan hämta ut en ny bil. Är det värt 6000 extra EB-poäng? Något annat värt att tänka på?
Jag tror att F-class är Toyota yaris (motsv). Kanske för liten för en familj?

Mellan tumme och pekfinger kan du räkna att 1 eurobonuspoäng är värd 10 öre. Sedan tillkommer krånglet att byta bil.
 

Gizmokvack

Medlem
Står i villkoren att det inte gäller för consecutive rentals, så det borde inte gå att göra så som du vill.


7. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days


Terms and Conditions Eurobonus

Tack för svar! Om jag bokar som två bokningar och förbetalar båda två så tror du ändå att det räknas som consecutive och inte separat? Om jag väljer två olika bilklasser då? Same same?
En till lösning kanske skulle vara att boka bil 1 på mig och bil 2 på min fru. Nackdelen är att vi får betala för additional driver osv för hon vill inte köra bil utomlands

Jag tror att F-class är Toyota yaris (motsv). Kanske för liten för en familj?

Mellan tumme och pekfinger kan du räkna att 1 eurobonuspoäng är värd 10 öre. Sedan tillkommer krånglet att byta bil.
På avis hemsida står det F-klass och inom parantes c4 grand Picasso.. Det finns även g-klass till samma pris och där står det Hyundai Tucson... Hyundai är ju ganska rymlig men lurar åt Picasson för att den är sjusitsig. Barnen brukar tycka att det är roligt att sitta i "bagagen".
En yaris skulle vara på tok för liten med två vuxna och tre ungar + resväskor och barnvagn... Men visst borde det vara en sjusitsig likvärdig bil när de anger det i exemplet?
 
Toppen