Senaste nytt

Tid från Arlanda Sas lounge till F-gate

Patrik

Medlem
Var några år sen jag flög direktflight till USA från Arlanda, men nu är det dags igen, hur lång tid behöver man allokera för att ta sig ifrån Sas loungen till F-gate genom den extra säkerhetskontrollen?
 

Canadien

Medlem
Var några år sen jag flög direktflight till USA från Arlanda, men nu är det dags igen, hur lång tid behöver man allokera för att ta sig ifrån Sas loungen till F-gate genom den extra säkerhetskontrollen?
Är ingen extra säkerhetskontroll, men pass. Jag brukar gå 1.15 innan avgång
 

Berglund

Medlem
ta sig ifrån Sas loungen till F-gate genom den extra säkerhetskontrollen?
Där är ingen ”extra säkerhetskontroll”. Tänker du på passkontrollen ut mot F-piren? Beroende på om du har priority boarding och om du redan fått ditt boardingpass stämplat ”checked USA” så bör man beräkna lite olika. Tänk 20-25 min samt att man bör vara vid gaten säg 45 min före, en dryg timme innan, minst.
 

mjulven

Medlem
Jag brukar gå ca en kvart innan det är annonserat att boarding påbörjas. Det som du ska igenom är passkontroll samt den allmänna USA kontrollen. Står det SSSS någonstans på ditt boardingkort lämnar du loungen lite tidigare ändå då det kan innebära exttakontroll.
 

Delayed

Medlem
Var några år sen jag flög direktflight till USA från Arlanda, men nu är det dags igen, hur lång tid behöver man allokera för att ta sig ifrån Sas loungen till F-gate genom den extra säkerhetskontrollen?
Aningen OT och antagligen välkänt men har du Priority Pass eller något liknande finns det en lounge efter passkontrollen på samma våningsplan som F-gaterna. En sista vätskekontroll skadar ju aldrig... :p
 

char

Medlem
Fortfarande samma tider som gäller? Planet till MIA går 9.20 så börja knata från Pontus vid 8 tiden? Och finns väl ingen lounge innanför passkontrollen längre?
 

Tomas E

Medlem
Nej den dog i sviterna av Covid19.
Nej, den stängde var faktiskt några månader tidigare, vid årsskiftet 2019/20. Det bör ha varit p.g.a. utbyggnaden av F-piren - som väl sedermera stannat av? Så lokalen finns inte kvar i dåvarande form. Men i övrigt håller jag med, det finns inte längre någon lounge i pir F (eller för den delen i den lilla icke-Schengen-delen av pir D).
 
Toppen