Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Senator

Moderator
Det blev för övrigt en lång resdag en fredag i juli. Hoppas vapendragarn @sembl kommer till Denver för att haka på:

DEN-PHX 40
PHX-LAS 40
LAS-PHL 140
PHL-BOS 40
$773 totalt. Inte århundrades deal men DEN är tricky eftersom det inte finns några 2.000 miles segment och DEN-PHX-JFK/EWR fylld med married segments.

Busy resa måndag-måndag med kundmöte i London, Toronto, Palo Alto och Denver (måndag till torsdag). One World rutten blir då:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det får bli United mellan SJC/SFO-DEN
 

nissefalk

Medlem
Det blev för övrigt en lång resdag en fredag i juli. Hoppas vapendragarn @sembl kommer till Denver för att haka på:

DEN-PHX 40
PHX-LAS 40
LAS-PHL 140
PHL-BOS 40
$773 totalt. Inte århundrades deal men DEN är tricky eftersom det inte finns några 2.000 miles segment och DEN-PHX-JFK/EWR fylld med married segments.

Busy resa måndag-måndag med kundmöte i London, Toronto, Palo Alto och Denver (måndag till torsdag). One World rutten blir då:


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det får bli United mellan SJC/SFO-DEN
Wholly crap, med en sådan rutt så inser jag att jag inte direkt saknar fjurtisjutton kundmöten på en vecka...
 

AABack2ARN

Medlem
A-klass för 29000 är ju inte SÅ illa med tanke på at D-klass kostar 25200. Utmaningen är väl mest de förbannade "giftsegmenten"...

För AAdvantage-medlemmar har ju antal segment minskat lite i intresse eftersom priset styr EQD. Men förvisso behöver man EQM också...

Kanske något att kolla upp! Tack för tipset.
 

Flying Finn

Medlem
Ex-HEL är KIN och GCM de bästa/förmånligaste Karibien-alternativen.

Personligen har jag övergått till att utgå från lite mera österut... Ansökte för första gången i maj, men skrev inget om saken ännu då här.

RU visa.jpg


Först i ett år och sedan efter kan jag ansöka alltid för tre år i tagen. Kulturförhållanden är den officiella orsaken för att utfärda mitt årsvisum. Hmmm, kulturattaché till Ryssland för medvetet resande? ;) Kulturattaché påminner kanske närmast om spiondrama under kalla kriget. Är alltid road när jag tänker på hur många finnar har ett motsvarande visum i östra Finland (t.ex. Villmanstrand) för billig bensin/diesel, tobak och sprit. Min orsak är mycket avvikande nog, i jämförelse till andras vardagliga petitesser. :D

Och naturligtvis finns det ju fina flygplatser att utgå från. Skytrax? Glöm sådant västskräp! En flygplats av äkta, hög kvalitet har naturligtvis fått som bemärkelse Orden för Oktoberrevolutionen. :cool: Inte något som precis varje flygplats har fått. Kryssaren Aurora, som är i bilden på medaljen, kommer jag hoppeligen att besöka i december. Även den har fått bemärkelsen. Har sen i februari min nästa resa ex-RUS. Flyger då även för första gången med S7 i äkta businessklass (2+2).

St. Petersburg (läs: Leningrad), Pulkovo (LED):

LED Pulkovo.jpg

upphovsrätt: CC-BY-SA-3.0 (Эрманарих, Андрей Куполов, Flying Finn)

Har flera gånger tänkt att skapa en tråd för att presentera varför Ryssland är numera en god utgångspunkt för TP runs och premiumkabinresor, men har inte ännu gjort det. Har misstänkt att det kanske inte finns tillräckligt med intressenter här på BC.se?

Det finns även intressanta S7-alternativ som inte vanligen diskuteras på t.ex. engelska eller svenska, som kanske kunde vara av intresse för t.ex. @pep, i fall visum är inte ett problem och vill ha flexibilitet med biljetten. Det är inte så svårt att nå LED och MOW från t.ex. ARN. :) Dessutom så väntar jag på att först få avklarat mina egna bokningar för 2020, på tanke med mitt medlemsår 2020-2021, men kan inte ännu på ett tag boka för sommaren och hösten 2020.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
@Flying Finn ..ja, jeg har laenge luret paa S7. Kun et spoergsmaal om tid. De faar glimrende anmeldelser paa andra (västskräp?) fora :)

Har personligen tittat på några ryska Youtube-videon för att få ens någon uppfattning om deras serviceupplevelse. Det finns rätt så lite om businessklassen på englelska i mån av recensioner. S7 är det OW-flygbolaget som endast 1-2 FlyerTalk-skribenter har på sin lista i tråden om vilka OW-flygbolag har du rest med.

S7:s business har ju amenity kits (jo, ombord narrowbody och intra-Europa :D ), säten i konfiguration 2+2 och med lila skinnklädsel, och åtmisntone på DME tycks det vara skild minibuss för business, i fall flygplanet är parkerad annanstans än vid terminalen. Tycker att maten ombord ser hyffsad ut, inte någon SU-skräckmat, modell Made in USSR. Även VVO-ICN (VVO = Vladivostok), som är endast 507 mil, har en bricka i klass med de övriga rutterna. Loungen på DME tycks även vara hyffsad med ordentlig mat och dryck. I allmänhet tycks åsikten vara att S7 är bättre än SU i mån av mjukvaran.

Min egna erfarenhet har tills vidare varit endast så mycket att jag har prövat boka på deras sajt (kollade att Matrix gav rätt pris) och gjorde platsbokning per telefon på engelska. Servicen i telefon motsvarade ungefär den du får med SK och AY i Tallinn. Klar engelska, men ingen extra tvångsaktig artighet (thank you for choosing blah, blah). Köade endast 30-60 s. Platsbokningarna görs via S7 Priority-kundtjänsten (vilket jag inte först visste), så även e-post fungerar, men med VoIP är det billigat att ringa, så valde att snacka personligen i telefon.
 

Kricka

Medlem
FT-klassikern för 2019, OTP-PHX, har inte ännu blivit uppdaterad, men personligen har jag redan på tapeten (eller rättar sagt på papper antecknat) alternativ för sommaren och hösten 2020.

@Flying Finn Vill bara tipsa om att det nog är bra att vänta till lite senare på
året att besöka PHX. Temperaturen förra veckan låg på 111-114 gr F dvs
42-44 gr C, vilket blir riktigt varmt när solen gassar!
 
Toppen