Senaste nytt

Eventuell om-/av-bokningsavgift eller försäkring på Eurobonus-award resor

ekf

Medlem
Hur stora avgifterna de tänkt sig är ganska tydligt i undersökningen... "Hade du tyckt att 800 för att få tillbaka poängen på en USA-resa är för mycket" fritt citerat... Var det inte 200/400/800 de hade som förslag på skandinavien/EU/Världen?
Då får jag be om ursäkt. Jag har inte fått enkäten/undersökningen och har inte sett förslagen citerade här tidigare.
 

TomJ

Medlem
Jag håller med helt. Säg en avgift på 20% av poängsumman man betalat (efter 24h), det skulle nog stoppa många.
Eller varför inte en variant som en del paketreseföretag kör med, högre straffavgift ju närmare avresa man bokar av...

Jag skulle gärna se en funktion där man (på SAS award) även erbjuds boka en hemresa 0-30 dagar framåt när man bokar utresan, även vid 330-dagarssläppet. Det skulle också minska okynnesbokandet och ombokandet kring släppdatumen...

Just möjlighet att boka hemresan i samma veva alternativt få 30 dagars respit på avgiften om man inte kan hitta hemresa.
 

TomJ

Medlem
Då får jag be om ursäkt. Jag har inte fått enkäten/undersökningen och har inte sett förslagen citerade här tidigare.

Ahaa, ja det stämmer nog att det gått ut till folk som åkt poängresa nyligen. Har för mig att en av frågorna var något i stil med 200/400/800.

Så de verkar tyvärr ha bestämt sig men vill se var smärtgränsen är och vad som är minst vämjeligt för kunderna. Alternativet att utöka utbudet verkar inte vara av intresse.
 

Lollet

Medlem
För lågt? en biljett inrikes eller inom eller Europa kostar sällan mycket mer än 350kr per person.
Du gör väl inte misstaget att tro att det är interkontinentala biljetter i businessclass det handlar om?
Jo jag tänker på longhaul business, det är väl ändå där det är som störst problem att hitta biljetter?
 
22e72a0e4c5ef2f88c980c8f93ef8ffe.jpg
4472c0f7678abe73e5e72bc2f0a668ef.jpg
4f61e6b288a31ceb67afec7fe0b2a165.jpg
 

Dr. Miles

Expert
Utöka antalet poängresor drastiskt istället så valutan kan användas! Det blir ju totalt sett inte fler resor gjorda för att det finns fler tillgängliga, antalet poäng att köpa dem för är ju detsamma!
OT svar.

Inte SAS men Qantas har ordnat några flighter som är avsedda endast för "bonusresor", inga revenue resenärer.

Qantas Points Plane - Fly to Tokyo | Qantas Frequent Flyer
Qantas launches first flight bookable only with frequent flyer points
 

Hachans

Medlem
OT svar.

Inte SAS men Qantas har ordnat några flighter som är avsedda endast för "bonusresor", inga revenue resenärer.

Qantas Points Plane - Fly to Tokyo | Qantas Frequent Flyer
Qantas launches first flight bookable only with frequent flyer points

Japp, men det var ju för att de målat in sig i ett hörn där de lovat ett visst antal procent av platserna som awards men så löser de det genom att släppa ett flyg med platser för att öka procenthalten av awards. Så istället för att då släppa två biljetter på varje flyg på en daglig linje, så kan man då komma undan med att släppa 300 platser två gånger om året istället typ. Så har man fyllt sitt löfte.

Jag tycker inte det är bättre eller något att sträva efter.
 
Toppen