Senaste nytt

Ryska/kinesiska flygplanstillverkare...

Lind78

Medlem
tyvärr är detta bara början....
Är man en medveten resenär så måste man numera också börja kolla upp vilken flygplanstyp bolaget flyger på respektive rutt...
Tro mig(jobbar inom industrin i Kina) när jag säger att det är fortfarande stor skillnad på en Boeing/Airbus gentemot en kinestillverkad Comac.... oroväckande hur mycket som ”mörkas” under test och sk utveckling av Kinesisk och ryskt flyg....
 

Lind78

Medlem
tyvärr är detta bara början....
Är man en medveten resenär så måste man numera också börja kolla upp vilken flygplanstyp bolaget flyger på respektive rutt...
Tro mig(jobbar inom industrin i Kina) när jag säger att det är fortfarande stor skillnad på en Boeing/Airbus gentemot en kinestillverkad Comac.... oroväckande hur mycket som ”mörkas” under test och sk utveckling av Kinesisk och ryskt flyg....
Vill bara tillägga att detta gäller alla ryska och kinesiskt tillverkade flygplan. Jag kommer aldrig sätta min fot på nått av dom(eftersom jag jobbat i den industrin och vet hur det ser ut... så denna tråd gäller både Comac och Sukhois såkallade ”superjets”. Inget skämt, ni som reser i områden där dessa flygplan används. Tänk till.
Mvh
 

fcx

Medlem
tyvärr är detta bara början....
Är man en medveten resenär så måste man numera också börja kolla upp vilken flygplanstyp bolaget flyger på respektive rutt...
Tro mig(jobbar inom industrin i Kina) när jag säger att det är fortfarande stor skillnad på en Boeing/Airbus gentemot en kinestillverkad Comac.... oroväckande hur mycket som ”mörkas” under test och sk utveckling av Kinesisk och ryskt flyg....

Ska man hålla koll på sånt så blir det mycket att göra, speciellt med tanke på att både Boeing och Airbus har slutmontering av vissa av sina flygplan i Kina...
 

Tonton

Medlem
tyvärr är detta bara början....
Är man en medveten resenär så måste man numera också börja kolla upp vilken flygplanstyp bolaget flyger på respektive rutt...
Tro mig(jobbar inom industrin i Kina) när jag säger att det är fortfarande stor skillnad på en Boeing/Airbus gentemot en kinestillverkad Comac.... oroväckande hur mycket som ”mörkas” under test och sk utveckling av Kinesisk och ryskt flyg....

Vill bara tillägga att detta gäller alla ryska och kinesiskt tillverkade flygplan. Jag kommer aldrig sätta min fot på nått av dom(eftersom jag jobbat i den industrin och vet hur det ser ut... så denna tråd gäller både Comac och Sukhois såkallade ”superjets”. Inget skämt, ni som reser i områden där dessa flygplan används. Tänk till.
Mvh

Istället för att bara skapa en tråd och använda argument som "Tro mig (jobbar inom industrin i Kina)" och "vet hur det ser ut" så skulle det vara intressant, och kanske också vett och etikett, att komma med mer saklig information/fakta - än att bara totalt hänga ut Kinesiskt och Ryskt flyg, utan någon som helst bakomliggande information.
 

gneken

Medlem
Istället för att bara skapa en tråd och använda argument som "Tro mig (jobbar inom industrin i Kina)" och "vet hur det ser ut" så skulle det vara intressant, och kanske också vett och etikett, att komma med mer saklig information/fakta - än att bara totalt hänga ut Kinesiskt och Ryskt flyg, utan någon som helst bakomliggande information.
Håller helt med dig. Lite saklig info hade varit intressant att få veta. Känns som att tråden skapades upp i och med det som inträffade tidigare idag i Ryssland.
 

Tjaeng

Medlem
Okej... hur blir det då med A320 som tillverkats i Airbus JV final assembly i Tianjin och B737 från Boeings dito i Zhoushan?
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle nog inte själv sätta mig i en MA eller Comac, men därifrån till att säga att alla ryska/kinesiska är fuskbyggen är ganska långt.

Jag skulle nog avvakta vad den här olyckan beror på, och sedan lyssna på folk som faktiskt jobbar/jobbat med flygsäkerhet.
 
Toppen