Senaste nytt

Lunar Way

lucasd

Medlem
Senast jag testade att fylla på, för någon månad sedan, så drogs det i DKK från mitt SEB-konto. Vilket gjorde att jag fick valutapåslag därifrån. Vet ej om det är så fortfarande. Det går inte att ha pengar både i EUR och SEK exempelvis, utan för att kunna handla i utlandet måste man ha EUR - det fungerar inte som Revolut där den gör växlingen direkt om pengar saknas i transaktionsvalutan. Det går ej att handla med kortet i utlandet om det inte finns pengar på EUR-kontot enligt deras kundtjänst.

Mitt kort ligger på hyllan pga detta. Revolut har en bättre lösning. Även om man skulle koppla andra bankkonton till appen, för att få en bra överblick som LunarWay vill få det att framstå som, inkluderas dessa inte i budgetkategorierna.

Enligt mig, rätt så värdelöst kort och tjänst i dagsläget.
 

Tonton

Medlem
Ja, jag har kollat på detta kort lite - min summering är densamma som @lucasd - ett rätt så värdelöst kort och tjänst i dagsläget.
 

Fidde

Medlem
Senast jag testade att fylla på, för någon månad sedan, så drogs det i DKK från mitt SEB-konto. Vilket gjorde att jag fick valutapåslag därifrån. Vet ej om det är så fortfarande. Det går inte att ha pengar både i EUR och SEK exempelvis, utan för att kunna handla i utlandet måste man ha EUR - det fungerar inte som Revolut där den gör växlingen direkt om pengar saknas i transaktionsvalutan. Det går ej att handla med kortet i utlandet om det inte finns pengar på EUR-kontot enligt deras kundtjänst.

Mitt kort ligger på hyllan pga detta. Revolut har en bättre lösning. Även om man skulle koppla andra bankkonton till appen, för att få en bra överblick som LunarWay vill få det att framstå som, inkluderas dessa inte i budgetkategorierna.

Enligt mig, rätt så värdelöst kort och tjänst i dagsläget.
Läste på annat forum om folk som åkt på valutaväxling vid påfyllning. Ska gå att höra av sig till kundtjänst med utdrag på extrakostnaden jämfört med om det dragits rätt så betalas det tillbaka (antagligen som saldo till lunarway-kontot).
 

JohanW

Medlem
Verkar som man får fylla på i en valuta och sen i appen växla över till den valuta man behöver. Så manuellt jobb för det som revolut gör automatiskt.

Du måste välja den valuta du vill ha på ditt kort vid tidpunkten för överföringen samt ange dina kortuppgifter till det kort som du överför från. Om transaktionen är godkänd dras pengar från det kort som du vill överföra från för att fylla på ditt Lunar Way-kort, och deponeras på ditt Lunar Way-kort i den valda valutan. Du kan därefter handla med pengarna i den valda valutan, växla dem till en av de andra tillgängliga valutorna, ta ut pengar från ditt kort i bankomat eller göra en överföring till en annan bank.
 

lucasd

Medlem
Läste på annat forum om folk som åkt på valutaväxling vid påfyllning. Ska gå att höra av sig till kundtjänst med utdrag på extrakostnaden jämfört med om det dragits rätt så betalas det tillbaka (antagligen som saldo till lunarway-kontot).

Det är ju dock ett steg som jag gärna slipper - varje gång jag fyller på. Då kan jag lika gärna betala med mitt kort från SEB direkt och spara tid.

Nej, som det fungerar idag ger det inget mervärde.
 

Ping

Medlem
Tänkte faktiskt göra en recension på lunarway längre fram när dom fixat top up i rätt valuta. Just nu är det lite som i en "beta" fas där alla funktioner inte är på plats.

Pengarna dras som sagt i dkk just nu men hör du av dig till kundtjänst med screenshot så får du pengarna tillbaka. Så det blir en del manuellt arbete. Kundtjänst är snabba på att svara.
 

JohanW

Medlem
La det i skåpet när jag upptäckte att det kräver band-id för att logga in. Värdelöst när man har flera telefoner/plattor.
 
Toppen