Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

palmen

Moderator
Nån som vet om lounge vouchern gäller på SAS lounges på te x Arlanda eller Kastrup? Enligt det finstilta så står det Lufthansa business lounges, det kan ju tolkas som att det bara gäller de lounges som helt drivs av Lufthansa eller så kan det tolkas som att det gäller alla lounges där man har tillträde om man åker Lufthansa business.

The primary cardmember of Miles & More Prime World Mastercard by Resurs Bank is eligible to receive a one-time use of Lufthansa Business Lounge Vouchers (the Lounge Vouchers) per year. Each Lounge Voucher is valid for one cardmember or one travel companion for one visit at Lufthansa Business Lounges worldwide.

Då det finns något som faktiskt heter Lufthansa Business lounge så lämnar det enligt mig inte mycket till tolkning. Det är just dessa lounger man kommer in i och inget annat.

Jag lyckades dock använda min voucher i en Lufthansa Business Lounge i Frankfurt innan en LATAM-flight.
Står det i villkoren att det bara gäller när man flyger lufthansa?
 

Fidde

Medlem
Då det finns något som faktiskt heter Lufthansa Business lounge så lämnar det enligt mig inte mycket till tolkning. Det är just dessa lounger man kommer in i och inget annat.


Står det i villkoren att det bara gäller när man flyger lufthansa?
Står följande

Please present this Lufthansa Business Lounge Voucher together with your boarding pass for a same-day flight operted by a Lufthansa Group Carrier (Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, SWISS, Germanwings, Eurowings) to our lounge personnel at your departure airport.
I det ”finstilta”
This Lufthansa Business Lounge Voucher is valid for the primary Miles & More Prime World Mastercard by Resurs Bank cardmember or a travel companion for one (1) visit to Lufthansa Business Lounges worldwide. Each lounge voucher will be valid for 12 months from the date of delivery to the cardmember's personal Miles & More account in "My in-box" or until redeemed for a single entry. For admittance to the Lufthansa Business Lounges, your valid lounge voucher (printed or online) and your boarding pass for a same-day departing flight operated by a Lufthansa Group Carrier (Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, SWISS, Germanwings, Eurowings) must be presented. The sale as well as the offer for auction of the lounge voucher to a third party is prohibited. Lounge voucher cannot be replaced if lost or stolen. All Lufthansa Business Lounge rules will apply.
med en lista på nuvarande lounger:
9fea4df7607208868def46c94f071166.jpg
 

chaudi

Medlem
Fick ett mejl idag om extra välkomstpoäng t.o.m. slutet av maj.


Limited offer until 30.06.2019
  • Earn up to 6,000 welcome miles
  • Earn up to 25-M- for every 100 kronor you spend
  • Protect your miles from expiration (Prime card only)1
  • Receive a 200 kr Lufthansa voucher2
Verkar vara ett erbjudande som är giltigt för alla.
Om korten - Miles & More Prime World och World
 

Robster80

Medlem
När kommer miles and more poängen från kreditkortet. Fick mina första poäng den sista mars men aprils poäng har inte kommit än. Någon som vet?
 
Toppen