Denna begränsning är omskriven på ett lite annat sätt i T&C. Här omnämns begränsningen kring 30% rabatt i samband med vissa geografiskta regioner (europa exkluderat) och inte som som någon generellt begränsning.
Även intressant att de använder termen "
Most business and leisure rates". Vet inte vad som ligger i begreppet "worldwide sales negotiated rates", men det låter som något som borde kunna vara en global kampanj (som denna även om den inte är world wide så är det i alla fall en relativt bred kampanj). En djärv gissning är att poäng kommer krediteras. Men om någon har mer info vore det intressant.
Från IHG Rewards T&C
https://www.ihg.com/content/us/en/customer-care/member-tc
18. Qualifying Rates
include most business and leisure rates, such as Advanced Purchase rates, Best Flexible rates, worldwide sales negotiated rates (including but not limited to Corporate Gold rates), national/regional/local government rates, and specified leisure rates as confirmed by SCH’s reservation systems. In addition,
in North, South, and Central America, and the Caribbean, Qualifying Rates include locally negotiated rates if those rates are discounted less than 30%. In Asia, the Middle East, Africa, and Greater China (Mainland China, Hong Kong, Macau, Taiwan) hotels and resorts, Qualifying Rates include all locally negotiated rates. In Greater China (Mainland China, Hong Kong, Macau, Taiwan) hotels and resorts, Qualifying Rates also include all corporate negotiated rates settled with hotels via regular payment.