Senaste nytt

IHG FLASH SALE med 30% rabatt i Europa

Homer

Medlem
Det är mer än 30%, så frågan är om det ger poäng

The discount is a minimum at least 30% off the Best Flexible Rate. IHG® Rewards Club members receive an additional 3%-7% off.

A Qualifying Room Rate is a rate that is not discounted more than 30% off the hotel's rack or Best Flexible Rate.
IHG - What are qualifying room rates?
 

Kris

Medlem
Denna begränsning är omskriven på ett lite annat sätt i T&C. Här omnämns begränsningen kring 30% rabatt i samband med vissa geografiskta regioner (europa exkluderat) och inte som som någon generellt begränsning.

Även intressant att de använder termen "Most business and leisure rates". Vet inte vad som ligger i begreppet "worldwide sales negotiated rates", men det låter som något som borde kunna vara en global kampanj (som denna även om den inte är world wide så är det i alla fall en relativt bred kampanj). En djärv gissning är att poäng kommer krediteras. Men om någon har mer info vore det intressant.

Från IHG Rewards T&C
https://www.ihg.com/content/us/en/customer-care/member-tc

18. Qualifying Rates include most business and leisure rates, such as Advanced Purchase rates, Best Flexible rates, worldwide sales negotiated rates (including but not limited to Corporate Gold rates), national/regional/local government rates, and specified leisure rates as confirmed by SCH’s reservation systems. In addition, in North, South, and Central America, and the Caribbean, Qualifying Rates include locally negotiated rates if those rates are discounted less than 30%. In Asia, the Middle East, Africa, and Greater China (Mainland China, Hong Kong, Macau, Taiwan) hotels and resorts, Qualifying Rates include all locally negotiated rates. In Greater China (Mainland China, Hong Kong, Macau, Taiwan) hotels and resorts, Qualifying Rates also include all corporate negotiated rates settled with hotels via regular payment.
 

Kris

Medlem
Jag tog mig samman och bokade upp ett par veckor på IC. An offer I couldn't refuse... Det står det sedvanliga uppskattade poängintjäning i bokningsbekräftelse, så litar kallt på det :)
 

lilydock

Medlem
Bor sällan på IHG (ingen status), men är helt obokad i sommar. Tips om hotell/destination/prisvärdhet som man inte bör missa på denna deal? :)
 

Homer

Medlem
De här priserna kommer också upp om man bokar via cashbacksidor som Refunder, Topcashback osv
 

Kris

Medlem
Bor sällan på IHG (ingen status), men är helt obokad i sommar. Tips om hotell/destination/prisvärdhet som man inte bör missa på denna deal? :)
Personligen är jag svag för Berlin. Förvisso väntar Intercontinental Berlin på en större renovering. Men givet priset tycker jag det är helt ok. I synnerhet med denna deal (från typ 800 kr/natt och uppåt beroende på rum å servicenivå). Spana in det! Vill man ha lite alpluft kan säker IC Davos vara ett alternativ (Juli å framåt).
 

Kris

Medlem
Så torde gåtan kring poängintjäning vid denna kampanj vara löst. Se markerad text. Booking frenzy continues ... Bokade just in några nätter till. :)

Screenshot_20190321_194347.png
 
Toppen