Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

Jag lyckades för ett tag sedan boka en Reward-hyra i Charlotte, NC.

lpm0tYm.png


En vecka med en Mustang GT för dryga tusenlappen kan man leva med!
5500 poäng kostar en bil ur Hertz Prestige Collection.

I övrigt bör jag ha PC vid det här laget då jag är en bra bit över $4000 totalt men inte fått något nytt kort i brevlådan ännu.
Kan nämna att jag är rent allmänt är riktigt less på Hertz men gratis uppgraderingar får mig att tveka att gå över till Avis riktigt än.
Er ikke total prisen 523.65 USD men restbeløpet som skal betales ved henting er 122.21 USD?
 

johan_fbg

Medlem
Gällande 4-hour Grace period med Amex så gäller inte den förmånen i Sverige enligt Hertz
Enligt mitt kontor (Göteborg Centralstationen) har jag rätt till det. Däremot måste jag säga till varje gång jag lämnar bilen efter överenskommen tid då det inte går automatiskt.
 

FrontX

Medlem
Enligt mitt kontor (Göteborg Centralstationen) har jag rätt till det. Däremot måste jag säga till varje gång jag lämnar bilen efter överenskommen tid då det inte går automatiskt.

Gillar verkligen Hertz ojämna kompetens gällande kunders frågor.
Jag fick mitt svar från Kundtjänst/Centralbokningen, att det var de vanliga 29min som gällde. Så jag får väl ta frågan med mitt kontor istället helt enkelt..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FrontX

Medlem
Det här med vilken bilgrupp man minimum måste ha bokat för att få en upgrade tycker jag är lite rörig.
Själv bokar jag nästan alltid V40 (midsize) för hyror där jag inte har något speciellt jag behöver bilen till, och får alltid en S90. Men enligt villkoren så är ju högsta upgrade man kan få, en Full-size, och S90 går under Luxury, och jag börjar bli trött på S90 nu ( i know, verkligen ett I-landsproblem :D )
Samma gäller XC40 som går som standard men jag läst om folk som fått en V90 som "upgrade".

Hur brukar det ser ut för er andra, som hyr främst i Sverige?
 

jonten

Medlem
Hur brukar det ser ut för er andra, som hyr främst i Sverige?
Jag skrev ett inlägg i Hertz tråden häromdagen, men tar det här med. Hyr mycket 99% bokar jag V40 manuell, för att den bara kostar 340:- på mitt avtal. Skall jag ha automat så 80:- tillägg, jag får alltid bättre bilar. Jaguar, XC60, XC90, XC40, V60 och någon gång får jag V40 automat.
Jag har aldrig hört argumentet om att de inte uppgraderar till vissa biltyper.
Dock fick jag en V40 manuell, vit, naken, D2 häromdagen, vilket är första ggn på länge...
 

Gus

Medlem
Någon som lyckats uppgradera till Hertz President Circle på sistone? Har provat med Hilton Diamond, Marriott gold och Sixt platinum men fått nej på allt.
 
Toppen