Senaste nytt

Curve betalkort

Xilan

Medlem
Tack. När jag tittar där står det:

"Curve Black"
"Current Plan"

Vidare står det att min ATM limit är £200, trots att jag anmälde mig den 24:e januari och betalade in £50. Som jag ser det har jag betalat in £50 för ingenting och har ett abonnemang som kommer ha en månatlig avgift, tvärtemot vad jag signade upp för. Och det blev ju som bekant inget med AMEX heller. Vet någon om det finns en motsvarighet till Allmänna Reklamationsnämnden i Storbritannien?
Daglig ATM-limit på £200 har alla i början verkar det som. Den kan höjas efter att du använt kortet ett tag.
Det kan vara värt att läsa Fair Use Policy också där de förklarar hur de ser på om man har en alltför stor andel ATM-uttag i förhållande till annan spend.
 
Nu när SAS Eurobonus Mastercard kör kampanj om dubbla poäng 15-17 mars så ges det möjlighet att "go back in time" med Curve för att på så sätt flyttta transaktioner som gjorts de senaste 14 dagarna till dagens datum på tex SAS MC.
Jag har provat detta och det fungerar bra, men det gäller att man har satt underliggande kort i samma valuta som den valuta köpet är gjort i.

Om du vill kunna gå ”back in time” måste underliggande kort vara inställt på samma valuta samt att köpet inte får överstiga £1000. Funktionen kan endast anvä'ndas en gång per transaktion.

Dvs, om du gör ett köp i USD genom curve och exempelvis Revolut som underliggande och sedan vill flytta denna transaktion till SAS MC under kampanjen så måste du ställa ditt SAS MC till USD för att kunna flytta transaktionen. Du får således betala Mastercards växlingsavgift och får 40p/kr.
 

mha321

Medlem
Går det att gå åt båda hållen? Alltså, betyder detta att transaktioner från 1-14 mars kan justeras in till 15:e, eller även att transaktionerna 18-31 går att skifta till det datumet i efterhand?
 

JSQ

Medlem
Nu när SAS Eurobonus Mastercard kör kampanj om dubbla poäng 15-17 mars så ges det möjlighet att "go back in time" med Curve för att på så sätt flyttta transaktioner som gjorts de senaste 14 dagarna till dagens datum på tex SAS Eurobonus Mastercard.
Jag har provat detta och det fungerar bra, men det gäller att man har satt underliggande kort i samma valuta som den valuta köpet är gjort i.

Om du vill kunna gå ”back in time” måste underliggande kort vara inställt på samma valuta samt att köpet inte får överstiga £1000. Funktionen kan endast anvä'ndas en gång per transaktion.
Så från 1:a eller 2:a mars ska man inte ha SAS MC som underliggande utan något annat så man kan flytta alla transaktioner den 14:e :)
 
Går det att gå åt båda hållen? Alltså, betyder detta att transaktioner från 1-14 mars kan justeras in till 15:e, eller även att transaktionerna 18-31 går att skifta till det datumet i efterhand?
De transaktioner du väljer att flytta dras i samma sekund från det "nya" koret. Så att flytta tillbaka i tiden går inte. Du kan edast flytta "gamla" (1-14 dagar) till dagens datum.
 

Tillslut

Medlem
Vad blir resultatet om man fyller på Travel Wallet med SAS MC, handlar med TW (via Curve) 1-14 mars och därefter en back-in-time till SAS MC? Dubbeldipp eller inte?
 

mha321

Medlem
De transaktioner du väljer att flytta dras i samma sekund från det "nya" koret. Så att flytta tillbaka i tiden går inte. Du kan edast flytta "gamla" (1-14 dagar) till dagens datum.
Konstig defitnition av "go back in time" när det just gå bakåt man inte kan göras :) Men jadå, jag förstår hur de menar i namnet också.

Tack för bekräftelsen. Surt, då jag har stora utgifter i utländsk valuta under veckan efter...
 
Toppen