Senaste nytt

Curve betalkort

Nikje

Medlem
Mitt står fortfarande som pending sedan drygt en timma, lite svårt att se om det är svart eller blå färg faktiskt men jag markerade erbjudandet med det svarta kortet och plånboken så förhoppningsvis stämmer det.

Lite lustigt när jag scannade in SAS MasterCard och det virtuella kortet blev Eurobonus Silver, kunde som tur var ändra till Guld-färg.. *kränkt*:p
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Thornado

Medlem
Oftast plingar det till direkt i min applewatch när jag betalar. :)

Har du testat att använda "tidsmaskinen" som gör att man kan flytta ett köp till ett annat kort inom 14 dagar? Hur funkar det i så fall? Görs det helt enkelt en ny debitering på det nya kortet och så krediteras det första kortet? I så fall känns det som att det är viktigt att ha koll på brytdatum för faktura osv så att man inte behöver betala innan krediteringen kommit in.
 

M.K

Medlem
Jag har inte provat detta men enligt vad jag läst fungerar det på det stora hela som du beskriver det. Det finns helt säkert en lönsam strategi med detta för att öka kredittiden eller utnyttja poängkampanjer. Jobbigt bara att betala med ett sämre kort för att gambla på kampanj senare.
 

garak

Ny medlem
En fråga som jag inte lyckats hitta i tråden, eller hos Curve är angående Amex Wallet. Det borde ju vara så att köp man gör via Amex räknas som köp (genererar Eurobonus-poäng osv) för att det ska vara någon idé. Men med tanke på att det just för Amex handlar om en Wallet som man laddar med pengar, är en laddning verkligen ett köp? Man får väl inte poäng hos Amex på uttag t ex.
 

Thornado

Medlem
Jag har inte provat detta men enligt vad jag läst fungerar det på det stora hela som du beskriver det. Det finns helt säkert en lönsam strategi med detta för att öka kredittiden eller utnyttja poängkampanjer. Jobbigt bara att betala med ett sämre kort för att gambla på kampanj senare.

Nej, jag tror inte heller att det är någon funktion jag kommer använda, var mest nyfiken då det pushas som en stor fördel med kortet. Jag antar att det är till större nytta i USA där en del kort kan ha olika point multipliers beroende på vilken kategori en butik faller under, så då kanske det kan vara viktigare att i efterhand kunna flytta om sina transaktioner till "rätt" kort.
 

M.K

Medlem
En fråga som jag inte lyckats hitta i tråden, eller hos Curve är angående Amex Wallet. Det borde ju vara så att köp man gör via Amex räknas som köp (genererar Eurobonus-poäng osv) för att det ska vara någon idé. Men med tanke på att det just för Amex handlar om en Wallet som man laddar med pengar, är en laddning verkligen ett köp? Man får väl inte poäng hos Amex på uttag t ex.

100% bekräftat att top-up ger poäng. Sker vid uppladdningstillfället och ev. avgift läggs på toppen. Så länge de kör denna lösning är det enkelt att toppa upp strategiskt för 2-1 på Elite också!
 

Nikje

Medlem
Mitt står fortfarande som pending sedan drygt en timma, lite svårt att se om det är svart eller blå färg faktiskt men jag markerade erbjudandet med det svarta kortet och plånboken så förhoppningsvis stämmer det.

Citerar mig själv nu när jag hunnit läsa igenom mail etc lite mer. I välkomst-mailet står det under produkt, Curve (Free), så jag svarade att jag ansökt om Black med plånboken för 50£, får hoppas det funkar.:rolleyes:

Edit: tog 6 minuter att få svar där man ville att jag skulle bekräfta adress, födelsetid och kortets 4 sista siffror.
 
Last edited:
Toppen