Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
@ekf prova ansök om Black kanske utan att ändra din gamla ansökan?

Haft problem med mitt ICA Mastercard kopplat till curve, har ännu inte pratat med ICA om det.

Nu har inte jag Icas kort men vissa kort behöver du öppna upp inställningarna på. Har du t ex spärr för utländska köp? Med Curve registreras alla dina köp i London men i korrekt valuta från det underliggande kortet.
 
Last edited:

ekf

Medlem
@ekf prova ansök om Black kanske utan att ändra din gamla ansökan?
Man kan bara ha ett kort per konto enligt samma FAQ, och jag hittar inte någonstans att ansöka om ett nytt när jag har ett som redan är på väg. Nåja, vi får hoppas att det går vägen via support-ticketen...
 

M.K

Medlem
Ok, hoppas du hinner ändra då innan lanseringen! Lär ju vara stort tryck på supporten nu då detta sprids och många blue vill uppgradera innan. Lycka till!
 
  • Gilla
Reactions: ekf
@ekf prova ansök om Black kanske utan att ändra din gamla ansökan?



Nu har inte jag Icas kort men vissa kort behöver du öppna upp inställningarna på. Har du t ex spärr för utländska köp? Med Curve registreras alla dina köp i London men i korrekt valuta från det underliggande kortet.
Har nu pratat med ICA Banken, problemet är att Curve inte skicakr med cvc kod i transaktionen, därför säger ICA nej. Har kontaktat Curve support om det och hoppas de löser det.
 

mha321

Medlem
Signade upp, lika bra att testa köra.

Lite osäker hur man ser om man valt Curve Black? Tror jag valde det vid registrering, men syns inte någonstans i appen?

De gjorde det men det ändrades för en tid sedan. Gratis växling då marknaderna är öppna och ett lågt påslag under helger. Upp till £15000/år med Black.

Edit: Du ska ha fått ett välkomstmail som bekräftar Din nivå!

Efter att ha hört från ett par andra också verkar standarden vara att man signar upp för black och klart och tydligt väljer det, men får blue. En av många buggar de har :/

Kan evt vara relaterat till värvningskod. Den enda jag hört som faktiskt fått ett black när han signat upp för det, angav ingen värvningskod... Det ska säkert gå, men som sagt deras system är rätt buggiga generellt sett verkar det som.
 

Grusja

Medlem
Om man skaffar black nu, får man behålla det framöver utan att det blir månadskostnad?
Skärmavbild 2019-01-22 kl. 09.27.59.png
 

M.K

Medlem
Rabattkoden är även till Black som jag har. Frågan är om de redan lagt in någon mjuk spärr för nya ansökningar till gamla Black? Helt klart värt att försöka med supporten oavsett efter ansökan om nivån visas som blue, då motsvarande 6000 pund gratis användning med Amex är årets hittils bästa deal jag sett. I värsta fall får du fem pund och får testa en period och sedan kanske ta abbonemangsvarianten. Första 1000 pund i Amexförbruk ingår då och innebär en poängkostnad på 10 pund/1000x0,2=5 öre/p för de första 1000 punden per månad. Förbruk efter det kostar fortsatt 3,25öre/poäng. Inte lika bra men ändå värt det för många här på BC.

Lycka till nu alla.
 
Last edited:
Toppen