Senaste nytt

Curve betalkort

ldmnt

Medlem
Ok, tack!

Curve (Free)

Får se om det går att uppgradera till Black på något sätt. Lite märkligt att det inte gick att välja ordentligt
 

M.K

Medlem
Har det blåa kortet idag, och har mailat Curve om ett Black om detta med Amex har kommit redan. Har inte fått nått info mail om detta som innehavare av Blue kortet.

Amex har testats en period i en betagrupp. Infon har getts idag i deras forum. De går snart ut officiellt och då ändras produkten. Uppgradera bara blue ikväll på hemsidan så har du £6000 i gratis Amexspend innan ändringen! Möjligt min kod funkar även till uppgraderingen också.
 
Hänger inte riktigt med, blir det någon kostnad om man använder kortet här hemma i sverige?
Eller är det mer tänkt att man ska använda det utomlands.
Gillar tanken att ett kort har "flera" kort i sig, börjar ju bli en del kort...
 

M.K

Medlem
Jag har numera oftast bara mitt Curve och Amex med mig överallt och känns verkligen lättare i fickan. Tar de inte Amex eller om jag skulle behöva cash använder jag Curve, även i Sverige såklart, utan avgifter. Brukar ha SAS MC eller Revolut (bankomat) som valt kort i appen.
 

Thornado

Medlem
Ser man på. Jag skaffade Curve Black när de började prata om att Amex var på väg tillbaka i november och blev som många andra lite besviken när det visade sig att det var en sluten beta enbart för användare i UK. Jag var så sent som i förmiddags inne och kollade på deras twitter-feed för att se om något nytt hade hänt, men måste alltså ha varit precis för tidigt ute.

Tidigare så talades det ju om att Amex skulle funka lite annorlunda än andra kort i Curve så att man skulle behöva "ladda" kortet med pengar från Amex (bra i många fall, men tveksamt om det t.ex. skulle vara OK för att få reseförsäkring osv).

Nu är bara den stora frågan var jag har lagt kortet... Tror att jag har den i Tumi-plånboken som man fick, men jag vet ju inte var den är heller.
 

Thornado

Medlem
@M.K - eftersom det fortfarande kommer att finnas en gräns på vilken Amex-spend som är "gratis" så lär man väl även fortsättningsvis behöva ha med sig både Amex och Curve, eller hur? (Man vill ju då gärna använda sitt Amex-kort "direkt" på de ställen som accepterar Amex och bara använda Curve där Amex inte accepteras för att inte använda upp sin Curve-limit i onödan)
 

M.K

Medlem
Ja som jag förstått det på infon kommer vi till en början få top-up med Amex men att de i samarbetet jobbar på att köra instant efter en inkörningsperiod.

Amex tjänar ju givetvis på detta också då de nu får täckning överallt.

Betan var Uk only men hela EU ska öppnas upp vid release eller strax efter!
 

M.K

Medlem
@M.K - eftersom det fortfarande kommer att finnas en gräns på vilken Amex-spend som är "gratis" så lär man väl även fortsättningsvis behöva ha med sig både Amex och Curve, eller hur? (Man vill ju då gärna använda sitt Amex-kort "direkt" på de ställen som accepterar Amex och bara använda Curve där Amex inte accepteras för att inte använda upp sin Curve-limit i onödan)


Många frågor nu. Kul :) Exakt, använd Amex direkt vid betalning i svenska kronor, annars Curve!

Edit: kan vara idé att vänta en kort period med t ex dyra Apple köp, speciellt utomlands på Apple store. 1% i cashback + 2% på valutan. 3% i rabatt alltså.
 
Last edited:
Toppen