Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

CoooC

Medlem
Tydligen har det blivit stoppförbud utanför Avis Klarabergsviadukten i Sthlm så nu måste man lämna bilen i Åhlénsgaraget. Men fördelen med det är att man återigen kan lämna bilen utanför stängningstid! Garaget har ju öppet ända till 23.

Jag har hyrt bil på Avis Klarabergsviadukten varje helg sedan januari och lämnar alltid bilen på Blekholmsterassen där det brukar vara gott om plats tidigt på måndag morgon. Så att ”man måste lämna bilen i Åhlénsgaraget” har aldrig stämt.
 

Cremant

Medlem
Jag lämnade min bil på gatan direkt utanför Avis-kontoret på Klarabergsgatan i veckan.

Den information jag fått är att det blir en tilläggsavgift om man lämnar bilen i Åhlénsgaraget.
 

Krotan

Medlem
Jag har hyrt bil på Avis Klarabergsviadukten varje helg sedan januari och lämnar alltid bilen på Blekholmsterassen där det brukar vara gott om plats tidigt på måndag morgon. Så att ”man måste lämna bilen i Åhlénsgaraget” har aldrig stämt.

Det gällde bara i ett par helger, när dom höll på att bygga upp busshållsplatsen utanför kontoret. Då bad dom flera av oss att parkera i Åhlénsgaraget just dom två helgerna för att få bort lite bilar från gatorna, då det var mkt bilar ute och rullade och alla inte skulle få plats helt enkelt.
Det är ändrat tillbaka till gamla vanliga igen sen länge. Parkering på gatan och lämna nyckeln på kontoret, eller Åhlénsgaraget mot en extra avgift.
 

Resetokig

Medlem
Ger bokning via konto som är kopplat till Amex Platinum fortfarande gratis extra förare? Hittar ingen info på Amex eller Avis hemsida.

Det finns en nyårskampanj tillgänglig, men vid sökning utan inloggning visas ett lägre pris än med inloggning. Kan man lägga till konto i en bokning i efterhand? Har ni något tips på hur man kan få tag i samma låga pris som inloggad?
 

Big Birger

Medlem
Hade i somras bokat en Avis bil att hämta på Newarks flygplats 31/1 med återlämning 5/2. Eftersom jag fipplat en del med ombokningar av andra bilar gjorde jag en förnyad sökning på exakt samma datum. Då fanns exakt samma bilklass för 4013 kr istället för 6400 kr. Ringde Avis, och de korrigerade priset på direkt. Tjusigt. Sparade mig fipplet med att boka av och boka om igen.
 

Resetokig

Medlem
Hade i somras bokat en Avis bil att hämta på Newarks flygplats 31/1 med återlämning 5/2. Eftersom jag fipplat en del med ombokningar av andra bilar gjorde jag en förnyad sökning på exakt samma datum. Då fanns exakt samma bilklass för 4013 kr istället för 6400 kr. Ringde Avis, och de korrigerade priset på direkt. Tjusigt. Sparade mig fipplet med att boka av och boka om igen.
Tack för info! Då kanske man kan börja med att ringa in och höra.
 

Hafermann

Medlem
För första gången för mig har stationen gjort fel och anmält fel hyrestid. 5 timmar istället för tre dygn. Någon som har liknande upplevelse och hur löste det sig för er?
 
Ger bokning via konto som är kopplat till Amex Platinum fortfarande gratis extra förare? Hittar ingen info på Amex eller Avis hemsida.

Tyvärr har jag inget svar där, har faktiskt aldrig kollat det eftersom det ger gratis extraförare även genom EuroBonus. Jag gissar att du är medlem där så då har du gratis genom det. I vissa länder har de dock inte haft koll på det så jag har behövt visa vad som står i villkoren.
 

Resetokig

Medlem
Tyvärr har jag inget svar där, har faktiskt aldrig kollat det eftersom det ger gratis extraförare även genom EuroBonus. Jag gissar att du är medlem där så då har du gratis genom det. I vissa länder har de dock inte haft koll på det så jag har behövt visa vad som står i villkoren.
Ja det stämmer ju. Gäller gratis extra förare för eurobonus även om man inte bokar genom den speciella avis-eurobonussidan?
 
Toppen