Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Maja

Medlem
Jösses, har kört några vändor nu och antingen har jag bara hittat folk som inte kan sitt jobb eller så har de ändrat reglerna men inte publicerat dessa någon stans.

Har fått svar om att en claim endast kan göras mot en sida som är på engelska!
Att jag inte kan göra en claim mot samma hotell om jag har två vistelser men olika datum (osäker på vilket datum min utresa var så bokade två olika).

Fick igenom en claim, men där de räknade fel, utan tog rumspriset men ej tog hänsyn till tax så det blev fel slutsumma (givetvis högre). Påtalade detta och fick till svar att jag aldrig skulle ha angett totalsumman incl. tax! Mailade tillbaka och påtalade att det var exakt så deras eget formulär är uppbyggt så lite svårt att ange det på något annat sätt.

Den BRG slutade med att jag fick aldrig fick rätt på alternativ nummer 1 där de gav mig fel pris p.g.a felräkning och vägrade räkna om det, nummer 2 vägrade de mottag för att den var på svenska versionen av Hotels.com så det blev ett 3:e försök med den brittiska versionen.

Hotellbokning nummer 2 så skickade jag in min claim gentemot amerikanska versionen av hotels.com så inget problem där. Den gick igenom direkt, men något nytt mail med uppdaterat pris kom ej trots +72h väntan. I appen och på hemsidan så var all prisinformation borttagen och jag kunde helelr inte avboka eller göra något med bokningen. Fick ett mail med prisuppgifterna, men hemsidan+app uppdaterades ej trots påtryckning två gånger.

Gjorde en till bokning men ändrade då ankomstdagen till en dag tidigare, fick inget svar och tryckte på via Twitter. Först får jag till svar att det var en dubbelpostning så den BRG-var redan gjord. När jag påtalade att det inte stämde och att det var samma hotell men andra datum så fick jag till svar:

Please note that you are only allowed 1 per Price Match per hotel, per stay - and since the dates overlap, it is considered a duplicate.

Gjorde en helt ny bokning och gjorde en ny anmälan om BRG och den gick igenom direkt med korrekt pris.

Så mycket strul har det varit. Men ingenstans Price Match Guarantee kan jag läsa att det måste vara mot en hemsida som är på engelska eller att man inte får göra en matchning mer än en gång per hotell per vistelse heller. Jag har ju rätt att boka två rum och kan mycket väl ha olika ankomstdatum. Så är det jag som tänker helt galet, eller har jag bara stött på väldigt märkliga människor de senaste dagarna på BRG-avdelningen?

Det är ju inte särskilt svårt att välja den svenska versionen av hotels.com och se att sidan är uppbyggd på exakt samma sätt och se vad tusan det står för priser alt. använda Google translate...
 
Jag har tittat på Hilton Phuket 7-11 mars och på Hilton så blir priset nästan 1600kr dyrare än vad det blir på booking.com/hotels.com.

Har jag ett case här eller gör jag något fel någonstans?

Måste jag göra bokningen på Hilton först och sen ”ligga ute” med pengarna?
 

jumbooze

Medlem
Det är väldigt noga med att det är precis samma rum och villkor, är du osäker så boka bara om det är avbokningsbart.
Man måste boka på Hilton och sedan anmäla till Hilton att det finns billigare på annan sida

Läs på noga...
 

Maja

Medlem
OCH numera verkar det även vara ett absolut måste att den sida du refererar till är på engelska. Tidigare har jag med lätthet fått igenom claims med samma villkor även om det varit den svenska versionen av hotels/booking. Så inte senaste gången. Priset har då skiljts sig mellan den svenska och amerikanska versionen. Nu senast var det dock samma så gick att ändra efter en ny bokning och en ytterligare en claim.

Är det prepaid så är det ju alltid lite mer vågspel. Dessutom så verkar de envisas med att återbetala mellanskillnad med en amerikansk check. Lättare när det inte är prepaid då priset sänks innan du checkar in.
 

JSQ

Medlem
Det är väldigt noga med att det är precis samma rum och villkor, är du osäker så boka bara om det är avbokningsbart.
Man måste boka på Hilton och sedan anmäla till Hilton att det finns billigare på annan sida

Läs på noga...

Måste man verkligen boka innan?

Kan vara så att jag bara hade tur men jag använde mig av Hiltons Price Match Guarantee för ca 1 månad sen när jag skulle boka hotell i London. Jag hittade samma rum billigare på Hotels.com och ringde in till Hilton och bad om en PMG innan jag bokat något hos dom. Tog en stund för personen på andra sidan linjen att gå igenom och komma fram till att jag kunde använda mig av PMG och bokade sedan rummet åt mig via telefon.
 

Maja

Medlem
@JSQ Helt korrekt, du kan ringa in också!

Option 1:

You may submit the online claim form up to 24 hours after your reservation is made.

  • The name on the claim form must match the name on the reservation for each room.
  • Only one claim may be submitted for each reservation.
  • You will receive an e-mail confirmation or phone call within 24 hours after Hilton's receipt of your claim.
Option 2 (Required for claims without a reservation confirmation number and for claims made the day before arrival or the day of arrival):

You may contact any of our contact center agents to submit the claim over the phone.

  • If you are calling from the U.S., Canada, Puerto Rico or the U.S. Virgin Islands, call 1-800-445- 8667. Otherwise, contact the local reservations office for your region.
Källa: Price Match Guarantee
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johan_fbg

Medlem
Bokade Hilton London Olympia två nätter för 146.88 GBP per natt. Hittade på hotels.com för 137.28 GBP per natt vilket gjorde att jag skickade in en BRG-claim.

Efter den sedvanliga diskussionen om att de inte ser raten på hotels.com och jag skickar skärmdump blev priset tillslut matchat till 137.28 GBP. Tyvärr fick jag inte den extra rabatten på 25%. De hävdar (korrekt) att priset på hilton.com nu är uppdaterat till 137.28 GBP och då är man inte berättigad till rabatt. Jag har inte sett något om detta i T&C. Någon som har erfarenhet från något liknande?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maja

Medlem
@johan_fbg Den där har jag inte råkat ut för. Men jag skulle nog dra iväg ett mail till och påtala att din bokade rate faktiskt var högre och att du även ska ha dina 25%.

Har kört två vändor med hotell i NYC senaste veckorna. Givetvis nekande svar och när jag skickar in mina skärmdumpar så fortsatte de neka föra tt avbokningsvillkoren inte var desamma. Fick maila igen med skärmbild från min bokning från mitt konto hos dem för att påtala att det var exakt samma på minuten. Då gav de med sig och jag fick det lägre priset inkl. mina 25%. Nu senaste matchningen har de sänkt, men exakt 25% blev det inte lägre. De är inte så bra på procenträkning när de får totalpriset bara och inte rumspriset före tax är min upplevelse gällande just rum i USA.

Lycka till med att få ner ditt pris!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

rsimon

Medlem
Bokade tre nätter på Hilton Berlin nu på rean för facila 123 EUR per natt, ej ombokningsbart.

Skickade in matchning mot hotels.com som hade samma rum och villkor för motsvarande 117 EUR per natt.

Svar från agent 1 blev att priset ej kunde hittas, endast samma pris.

Svarade med att jag fortfarande får lägre pris samt bifogade skärmdump.

Svar från agent 2 som hittar priset och gör nytt pris utan skatten inräknad.

Nu nere på 83 EUR per natt. Det påstås att de bett hotellet i Berlin att göra en återbetalning på del av beloppet enligt Price Match Guarantee.
 
Toppen