Senaste nytt

Ny bilpoolsaktör i Stockholm, Aimo, bara elbilar

freppa87

Medlem
Fick även följande bekräftat på Facebook-chatten:

Yes, during this test, the prices are only one 10th of the prices we will have when we launch officially. The price per minute is now 0.6 SEK, first hour 10 SEK, then 15 SEK/hour and for 24 hours the price is 60 SEK //Eskil, Team aimo
 

Berglund

Medlem
Nej, där finns en Amexlogga men inmatningsfältet för kortnumret förväntar sig 16 siffror, Amexkorten har 15 och då fungerr det inte. Dålig programmering, ett av många inkörningsproblem!
 

freppa87

Medlem
Provade precis, funkade väldigt smidigt allting! Enda problemet var att jag fick felmeddelande när jag startade bilen (i appen, failed to start eller liknande) men bilen startade och allt funkade som det ska. Appen med att pausa (låsa bilen under hyra) funkade supersmidigt.
 

Brandten

Medlem
Är det någon som har fått appen att funka med Amex som betalningsmetod?
Nej jag fick det inte att fungera trots att Amex-loggan dyker upp. Verkar som det bara är Mastercard och Visa som gäller just nu iaf.
Nej, där finns en Amexlogga men inmatningsfältet för kortnumret förväntar sig 16 siffror, Amexkorten har 15 och då fungerr det inte. Dålig programmering, ett av många inkörningsproblem!
Fick snabb kontakt med Aimo redan 12 oktober när jag reggade kontot och de svarade (red anm och att man skulle ta det med utvecklarna):


Dessvärre kan man för närvarande bara registrera Visa/Mastercard för tillfället – vi hoppas kunna lägga till fler betalmedel efter lansering!

Vänlig Hälsning,
Team aimo
 

Brandten

Medlem
Nu kom detta på mail

Hej!

Fredagen den 26:e oktober avslutar vi vår testperiod där du fått chansen att testa en aimo före alla andra. Anledningen till att vi bytt datum är att vi behöver ett par dagar för att förbereda bilarna och nya appen inför lanseringen den 31:a oktober.

Vi hoppas så klart att ni har överseende med detta och vill tacka så mycket för er värdefulla feedback. Vi har tillsammans med er lyckats identifiera ett flertal förbättringspunkter i testappen. Ni gör oss bättre.

JUST NU har vi ett problem med stopover funktionen, vi jobbar på det!

PS: Känner du att du vill fortsätta använda aimo även efter testperioden så kan du ladda ner den nya versionen av vår app i App Store/Google Play den 31/10 när vi lanserar.

Tills dess, kör på!
 

Samosaguas

Medlem
Värvningskampanj från aimo under maj...

Delad glädje är dubbel glädje i maj!

Bjud in alla du känner att prova aimo. Dina vänner får sin första resa gratis (upp till en timme) och under maj månad får du dubbel värvningsbonus - 300 credits!

Så här fungerar det:

Under meny/gratis resor hittar du din personliga kod
  • Dela din kod till dina vänner och bekanta, så många du vill. OBS! Det är viktigt att de lägger in koden under meny/credits innan de tar sin första resa
  • Du får sedan automatiskt 300 credits insatt på ditt konto efter det att de avslutat sin första resa
Kampanjen är giltig till och med den 31 maj 2020.
1 credit = 1 kr att köra för

Team aimo
 

Berglund

Medlem
Vill du köra en Aimobil en timme för nio kronor?

Erbjudandet gäller om man kombinerar de två kupongkoderna:
PQJE86
som ger 50 credits med den andra koden
SUNNYJE22
som ger 90 credits.

Totalt får man alltså ihop 140 credits och en timme kostar 149 kronor, varje credit motsvarar en krona vilket innebär att en timmes bilhyra kostar 9 kronor - det är billigare än att ta tunnelbanan!

Koden PQJE86 måste lösas in i appen idag, den 25 juni och gäller därefter i sju dagar.
Koden SUNNYJE22 måste lösas in senast imorgon, den 26 juni och gäller därefter i 24 timmar exakt från tidpunkten då man lade till den.

Man lägger in en kod i appen genom att klicka på menyn uppe i vänstra hörnet, välja ”Credits” och därefter skriva in sin kod under texten ”Lös in en kampanjkod” och avslutat med att klicka på den svarta knappen ”LÖS IN”. Därefter ser man koden tillagd i listan nedanför.

Varsågoda!
 

danielhog

Medlem
Jag har precis skaffat Aimo och fick det här på mail igår gällande prisjusteringar och kommande lojalitetsprogram:

Från och med imorgon,1 juli, gäller följande priser och funktioner:

· Långtidshyra under sommaren med förhandsbokning:
Boka din aimo för en kortvecka (3 dagar) eller vecka (7 dagar) fram till och med sista augusti. 300 fria km ingår oavsett antal dagar du väljer. Bokningssidan hittar du här: www.aimosolution.com/pre-booking

· Utökad Homezone:
Imorgon förmiddag öppnar vi upp vår nya Homezone som inkluderar:

Traneberg/Alvik
Brommaplan
Aspudden
Midsommarkransen

· Nya priser från och med 1 juli kl 8.00 och tillsvidare:

Bil:
7 kr/ min
169 kr/ timmen
679 kr/ 5 timmar
799 kr/ dygn (24 timmar)
1 980 kr/ 3 dagar (72 timmar)
3 180 kr/ vecka (168 timmar)

Elskotrar:
Vi tar bort upplåsningsavgiften – nu endast 2,5 kr/ min

· Lojalitetsprogram:
Mer information kommer i ett separat mail under juli månad
 
Toppen