Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Jag har precis blivit felaktigt debiterad efter en Porschehyra inför ett FCT-besök. Jag är helt säker på att bilen inte var skadad när jag lämnade in den. Kostnaden är runt 250 euro så hanterbart, men ändå störigt. Jag har mailat avis, vad kan jag göra mer? Skall jag höra av mig till AMEX och bestrida?

Sitter i Seoul och har ingen lust att dra på mig höga telefonräkningar pga detta.
 

MrDollar

Medlem
Har dom dragit 250 euro eller reserverat 250 euro på ditt kort?

Jag har precis blivit felaktigt debiterad efter en Porschehyra inför ett FCT-besök. Jag är helt säker på att bilen inte var skadad när jag lämnade in den. Kostnaden är runt 250 euro så hanterbart, men ändå störigt. Jag har mailat avis, vad kan jag göra mer? Skall jag höra av mig till AMEX och bestrida?

Sitter i Seoul och har ingen lust att dra på mig höga telefonräkningar pga detta.
 

erc

Medlem
Har efter omfattande påtryckningar får ett felaktig envägskostnad krediterad.

Hyrde bil i Johannesburg i sommar. Halvvägs behövde bilen bytas ut på grund av servicebehov i Kapstaden. Bytet gick smidigt. Men väl hemkommen noteras det efter någon vecka att totalhyran var ordentligt mycket högre än förväntat. Bilbytet hade tydligen triggat en envägshyra och där startade en trög e-postkorresponens.

Nu har detta per definition en hyra med Budget, men dialogen har förts med Avis.

Så - byter du bil under en hyra av någon anledning, se till vid återlämning att det inte triggar envägshyra.
 
Tydligen har det blivit stoppförbud utanför Avis Klarabergsviadukten i Sthlm så nu måste man lämna bilen i Åhlénsgaraget. Men fördelen med det är att man återigen kan lämna bilen utanför stängningstid! Garaget har ju öppet ända till 23.
 
Tydligen har det blivit stoppförbud utanför Avis Klarabergsviadukten i Sthlm så nu måste man lämna bilen i Åhlénsgaraget. Men fördelen med det är att man återigen kan lämna bilen utanför stängningstid! Garaget har ju öppet ända till 23.

Uppgraderade bilar, 10000 eurobonuspoäng, trängselskatt och nu en svindyr parkeringsbiljett. För 700 spänn. Avis kan inte tjäna stora pengar på oss BC:are ;-)
 

pswe

Medlem
Tydligen har det blivit stoppförbud utanför Avis Klarabergsviadukten i Sthlm så nu måste man lämna bilen i Åhlénsgaraget. Men fördelen med det är att man återigen kan lämna bilen utanför stängningstid! Garaget har ju öppet ända till 23.
Som jag förstod det så är det bara tillfälligt under tiden det anläggs en bushållplats för nattrafik på Klarabergsviadukten.
 
Toppen