Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Tack för tipset. Det som ställer till lite möjligen är väl att jag ska lämna tillbaka på en annan station men jag hoppas det kan ordna sig ändå. Sen är det ju bara typ 400 kronor så det är väl inte hela världen ändå men ändå onödigt och dåligt att han inte sa något när jag hämtade ut den.
 

Berglund

Medlem
Jag tror det där sköts automatiskt av systemet, så man måste själv upptäcka det och be dem korrigera om det ska bli ordning på det.
Exakt som @agehall skriver, Avis checkar in bilen när du kommer @Jonas Forslin då kollar systemet hur lång tid du haft bilen och debiterar utefter prislistan för den faktiska tiden du haft bilen. Därför kan det vara en poäng att du ser till att bilen de facto blir incheckad när du lämnar tillbaka den, du får då ett avslutskvitto i handen med tidsstämpel på. Det är annars lätt hänt att bilen bara blir stående och då "fuskar" ofta mottagande station och checkar in bilen som om den var inlämnad enligt den tid som står i kontraktet.

Annars är det här en typisk sak som du kan ringa kundtjänst på nummer 0770-82 00 82 på måndag och ordna upp.
 
Skal på en liten far & datter tur til Vancouver i oktober og lurer litt på om noen har erfaring med utleiestasjonen der.
Det virker som om det er ganske kjedelige biler som de har i utleieflåten sin, og det mest spennende de har er Chrysler 300 med Hemi....

Vi (jeg) har tenkt at vi skal kjøre til Seattle for å se de bygge fly. Er det noe som vi må huske på siden vi skal kjøre med leiebilen inn i USA?
 

Niclas.J

Medlem
Hur kontaktar man Avis per e-mail om man inte har en pågående eller avslutad hyra? Jag har mailat till cs.se@avis-europe.com (vilket är den enda adressen jag lyckats hitta) två gånger utan att få svar. Mitt första mail skickade jag den 19 juni, och därefter en påminnelse 9 juli.

Får väl försöka ringa under dagtid, om man nu lyckas komma ihåg det någon gång...
 
Hur kontaktar man Avis per e-mail om man inte har en pågående eller avslutad hyra? Jag har mailat till cs.se@avis-europe.com (vilket är den enda adressen jag lyckats hitta) två gånger utan att få svar. Mitt första mail skickade jag den 19 juni, och därefter en påminnelse 9 juli.

Får väl försöka ringa under dagtid, om man nu lyckas komma ihåg det någon gång...

Låter som du bör ringa dom, se detta inlägg som en påminnelse :)
 
Igår hämtade jag ut en hyrbil på ett uthyrningsställe utanför Stockholm. De hade ringt mig under dagen och förklarat att de stängde kl 15 (sommaröppettider, vanligen kl 17) och att min hyra ju var från kl 15 och ville göra mig uppmärksam på det. Jag sa att jag skulle komma med ett tåg som kom in vid 14-tiden till Stockholm och skulle snabba mig ut dit då innan de hunnit stänga. Tåget var i tid och jag åkte ut direkt (hade tänkt ta det lite lugnt från början och fixat lite annat innan jag åkte ut om de inte ringt och förklarat sina nya öppettider). Till 14:25 hann jag dit och fick bilen men noterade inte att de hade lagt till en dag på hyra eftersom jag nu hämtade ut den 35 minuter för tidigt.

Jag kan meddela att det inte var några problem när jag lämnade tillbaka bilen lite tidigare än vad jag hade avtalat. Idag kom kvittot som bekräftade det hela också så jag fick bara betala ordinarie belopp.
 
Toppen