Senaste nytt

Hotell som har fönster in i badrummet

Ricci

Medlem
Novotel Citygate HKG
15316676095415602367714366436560.jpg
 

STO-ARN

Medlem
Också Hong Kong. Sheraton Hotel & Towers på Kowloon, har fri glasruteinsyn från sovrum mot "Bad, Dusch & Toa". Dock finns persienn att sänka/stänga för, samt dörr mellan badrum och sovrum...
 

hypoethical

Medlem
Den här formen utav exhibitionistiska toaletter är vanligt förekommande på hotell i Kina. Varit grund för mindre roande upplevelse när jag nyligen börjat träffa min fru och vi skulle spendera en helg i Shanghai och gatumaten inte passade med min mage. Som en liten tröst så har åtminstone faktiskt mina svärföräldrars dörr lite lätt frostad plast istället för glas, mycket lämpligt då skivan är det enda som skiljer köket från toaletten.
 

Jönsson

Medlem
Den här formen utav exhibitionistiska toaletter är vanligt förekommande på hotell i Kina. Varit grund för mindre roande upplevelse när jag nyligen börjat träffa min fru och vi skulle spendera en helg i Shanghai och gatumaten inte passade med min mage. Som en liten tröst så har åtminstone faktiskt mina svärföräldrars dörr lite lätt frostad plast istället för glas, mycket lämpligt då skivan är det enda som skiljer köket från toaletten.
Med tanke på att det inte var länge sedan som nästan alla toaletter toaletter i kina var gemensamma och kommunala skjul utan vare sig dörrar eller bås, så är det kanske inte så konstigt. Man är vana att skita offentligt. ;)
 
Last edited:

jumbooze

Medlem
Med tanke på att det inte var länge sedan som nästan alla toaletter toaletter i kina var gemensamma och kommunala skjul utan vare sig dörrar eller bås, så är det kanske inte så konstigt. Man är vana att skita offentligt. ;)
Ja eller så hade dörrar i båsen som satt så högt upp typ saloondörrar så det var fri sikt ändå :/
Det var tider :)
 

ELOS

Medlem
Kan inte nägon "i hotellbranschen" förklara för oss andra varför detta fenomen finns. Det är ju inte så vanligt i vanliga hem. Varför deklarerar man inte detta öppet?
 

Berglund

Medlem
@ELOS kanske just för att urskilja sig från ett vanligt hem? Skapa någon sorts exklusiv aura, något annorlunda. En designpryl. Det är ju verkligen inte gjort för att det är så enkelt att städa och hålla rent direkt.
 
Toppen