Senaste nytt

Boka biljett på iberia.com få upp till 90.000 Avios

LarsD

Medlem
Tittar man på vart Iberia flyger så verkar det vara dessa länder så det kan ju vara det som avses och inte vart vi bor. Eller tänker jag fel?
 
Verkar finnas risk för nyreggade konton enligt kommentar från en läsare på headforpoints.com

"had exactly the same problem – I’d made two bookings. Called them this morning g and was told my IB PLus account needed to be have been ‘live’ for three days, ie it would take three days for a new membership number to reach a booking, thus after the expiry date on the promotion and breaching the promotion terms and conditions! So as I was within 24 hours of purchase, I canceled and refunded my bookings. Great in theory, not so good in practice"
 

mylabel

Medlem
So länge man har fått IB Plus nummer i bokningskonfirmation so borde det inte vara något problem tror jag. Ifall man får lov å göra chargeback så har man allt bevis.
 

Homer

Medlem
Skeptisk till många saker så jag nöjde mig att boka en biljett, på UK sidan, som jag verkligen behöver.

Jag misstänker att det inte räcker att bara boka på ett visst lands sida utan att det ska vara det landet som adress.
Ändrade inte adress för jag vet inte om det går att ändra tillbaka utan problem, med BA måste man vänta 6? månader.

en till skeptiker The Critical Points: Have We All Fouled Up The Iberia Deal?

att överföra till BA så att det blir minus på kontot - såhär hanterade Lufthansa negativt saldo
Lufthansa wanting payment for negative miles balance - FlyerTalk Forums




...å andra sidan har liknande erbjudanden tidigare fungerat utan problem
2.000 Avios om man bokar biljett (med valfritt bolag) via iberia.com | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Last edited:
Är mindre bekymrad över att få avios på kontot.
Problemet är väl snarast vad det här gör med tillgängligheten på awards. Man blir väl glad en stund om man får sina avios, men samtidigt kan kampanjen jämföras med centralbankernas kvantitativa lättnader. Om utbudet av nyttigheter är oförändrat och "penningmängden" ökar, så blir glädjen kortvarig. Aldrig får man vara nöjd...
 

Homer

Medlem
:)

Iberia Avios.jpg
 
Toppen