Senaste nytt

Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i

Ano

Medlem
Får väl gå med på att jag tolkat ”eller motsvarande” lite väl fritt. Ber om ursäkt...
_______________________
OT:
Inget att be om ursäkt över :) Men mer än hälften av tråden har ju tyvärr redan avhandlat vilka lounger som bör inkluderades, snarare än rekommendationer.
Kontentan är att denna specifika tråd skall ge tips på lounger som man har tillgång till genom sin guld-status hos berörd allians, alternativt genom resa på business-biljett hos berörd allians. (Alltså ganska glasklart vilka av tipsen man själv har tillgång till).
Alla andra lounger, med helt skilda krav, blir då liksom intetsägande i just detta sammanhanget. Därav agehalls svar :)
 
Mig veterligen finns det 3 snarlika trådar, fast med olika inriktningar:
1. Priority Pass lounger: Lounger värda att stanna extra tid i (Priority Pass) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
2. Businessclass/guldkortslounger: http://www.businessclass.se/forum/threads/business-guld-lounger-värda-att-stanna-extra-tid-i.33862/
3. Förstaklasslounger: Lounger värda att stanna extra lång tid i (First-lounger eller motsvarande) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Man hade kunnat argumentera att det borde finnas en tråd för AMEX-lounger också, men ifall samtliga AMEX-lounger är bra (jag själv vet inte, jag har aldrig satt min fot i en AMEX-lounge) så är det inte så mycket mening med en sådan tråd, det hade ju blivit en komplett lista över samtliga AMEX-lounger. Jag tycker ingen skugga ska falla över @Anders Östling, alla är vi människor och kan misstolka saker och göra misstag.
 
Uniteds Polaris i C terminalen i Chicago (Lufthansa Business flight) var en positiv överraskning för ett par veckor sedan.

Trevlig layout, bra bar och drinkar, bra avskiljda bås för middag med bordsbetjäning och riktigt bra mat och vin, definitivt värt ett par timmar extra om man vill sova på planet eller bara slappa. Definitivt i klass med de Concorde room jag provat. Skall finnas i Houston, Newark och San Francisco också. Vi hade en flight från B terminalen men det tog bara några minuter att ta sig dit. Och då blev ju naturligtvis flyget försenat så vi stannade vi det ”vanliga” loungen brevid gate’n. Inte fullt så bra
 

mika

Medlem
Uniteds Polaris i C terminalen i Chicago (Lufthansa Business flight) var en positiv överraskning för ett par veckor sedan.

Trevlig layout, bra bar och drinkar, bra avskiljda bås för middag med bordsbetjäning och riktigt bra mat och vin, definitivt värt ett par timmar extra om man vill sova på planet eller bara slappa. Definitivt i klass med de Concorde room jag provat.

Kan bara stämma av, jag är här i Polaris/Chicago just nu. Men det här borde väl kategoriseras som business class -lounge, inte First Class?

Om a la carte: Jag hade Seared Rib Eye som main och Warm Croissant Bread Pudding som dessert. Jag vill inte äta mer innan flyget, men det går bra med 3-rätters också. Allt smakar riktigt bra. Och jag har inte besökt något annat lounge som har lika imponerande ölutbud (t.ex. Revolution Brewing Anti-Hero IPA, Brickstone APA, Allagash White, Lagunitas IPA).

Måste bara säga att United har nylingen lyckats riktigt bra med lounger (Heathrow och hela Polaris-conceptet). Jag tycker att det här är samma nivå som t.ex. Cathays lounger i HKG (The Wing First Class, The Pier First Class) eller Qantas lounger i Sydney eller Melbourne.

ord1.JPG
ord2.JPG
ord3.jpg
 

JohnR

Medlem
Uniteds Polaris i C terminalen i Chicago (Lufthansa Business flight) var en positiv överraskning för ett par veckor sedan.

Trevlig layout, bra bar och drinkar, bra avskiljda bås för middag med bordsbetjäning och riktigt bra mat och vin, definitivt värt ett par timmar extra om man vill sova på planet eller bara slappa. Definitivt i klass med de Concorde room jag provat. Skall finnas i Houston, Newark och San Francisco också. Vi hade en flight från B terminalen men det tog bara några minuter att ta sig dit. Och då blev ju naturligtvis flyget försenat så vi stannade vi det ”vanliga” loungen brevid gate’n. Inte fullt så bra

Kommer man in i denna med en Sas C biljett?

Edit: Läste i den dedikerade tråden att det ska gå
 
Last edited:
Toppen