Senaste nytt

[GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles

agehall

Medlem
Återigen - det finns publikt INGET verktyg som visar exakt vad som går att boka med Eurobonus eller inte.

Pratade nyss med Tallinn, och trots att Lifemiles visar 5 lediga platser i First med en Lufthansaflight i september, så gick den inte att boka, de kunde inte se någon tillgänglighet. Flighten var ett leg av totalt tre, på vägen ut.

Är det något mer, förutom HUACA man kan göra, eller återstår det att invänta det "vanliga" 14-dagarsfönstret innan avgång?

Eftersom ingen orkar läsa tidigare inlägg så försämrar vi signal to noise ratio ännu mer.
 

Canadien

Medlem
Pratade nyss med Tallinn, och trots att Lifemiles visar 5 lediga platser i First med en Lufthansaflight i september, så gick den inte att boka, de kunde inte se någon tillgänglighet. Flighten var ett leg av totalt tre, på vägen ut.

Är det något mer, förutom HUACA man kan göra, eller återstår det att invänta det "vanliga" 14-dagarsfönstret innan avgång?

Lufthansa kan givetvis ha strypt denna tillgång för Eurobonus igen. Du får hålla ett öga i tråden om lyckade bokningar och se om någon annan lyckas boka LH first mer än 14 dagar ut.
 

DOEL

Medlem
Pratade nyss med Tallinn, och trots att Lifemiles visar 5 lediga platser i First med en Lufthansaflight i september, så gick den inte att boka, de kunde inte se någon tillgänglighet. Flighten var ett leg av totalt tre, på vägen ut.

Är det något mer, förutom HUACA man kan göra, eller återstår det att invänta det "vanliga" 14-dagarsfönstret innan avgång?
Vart och när var det du kollade?
 

ante888

Medlem
Eftersom ingen orkar läsa tidigare inlägg så försämrar vi signal to noise ratio ännu mer.

Jo då, men ditt inlägg gav mig ingen information jag inte hade innan, och det besvarar inte heller min fråga.

Vart och när var det du kollade?

Kollade Frankfurt-Seoul med LH712 i september, har sedan innan Sas plus Arlanda till Frankfurt, asiana från Frankfurt till Seoul och sen Eva air vidare från Seoul till Taipei.

Fiskade lite efter om det kan vara något annat i sökningen jag kan förändra, som att söka Arlanda- Seoul, eller någon annan kreativ lösning.
 

DOEL

Medlem
Jo då, men ditt inlägg gav mig ingen information jag inte hade innan, och det besvarar inte heller min fråga.



Kollade Frankfurt-Seoul med LH712 i september, har sedan innan Sas plus Arlanda till Frankfurt, asiana från Frankfurt till Seoul och sen Eva air vidare från Seoul till Taipei.

Fiskade lite efter om det kan vara något annat i sökningen jag kan förändra, som att söka Arlanda- Seoul, eller någon annan kreativ lösning.
Kollar man på expertflyer verkar det finnas tillgång rätt många dagar i september, bl.a. 13e där det enl lifemiles finns 5 tillgängliga platser. Vet inte hur stor betydelse det har att man hittar dem där men när jag har letat runt nu efter resa från USA har iallafall de som funnits i expertflyer gått att boka. Har du provat att ringa igen?
 

ante888

Medlem
@ante888 Be Tallinn söka hela vägen först (ARN-FRA-ICN)

Slår en pling igen och ber dem söka så. Jag vill inte slänga mig med termer som ”married segments” osv utan att veta vad det egentligen handlar om, men det kanske blir annorlunda resultat om man söker en flight till.
 
Last edited:

Myllys35

Medlem
Har försökt kika på Lufthansa F via Lifemiles senaste dagarna, men hittar inte en enda stol oavsett destination. Har Lufthansa stängt ner denna förmånliga möjlighet eller är det bara Lifemilse som strular?
 

MrDollar

Medlem
Tyvärr verkar det som att Lufthansa återigen strypt tillgången för awards längre fram än 14 dagar.
Ska be moderator ändra första inlägget i den här tråden
Har försökt kika på Lufthansa F via Lifemiles senaste dagarna, men hittar inte en enda stol oavsett destination. Har Lufthansa stängt ner denna förmånliga möjlighet eller är det bara Lifemilse som strular?
 
Toppen