Senaste nytt

[GUIDE]Hur man söker Lufthansa First Awards via Lifemiles

bnr

Medlem
Hej, jag är helt ny här och har tidigare bara betalat direkt för business class resor. Men nu försöker jag bli som er och lära mig att boka award trips osv. Om man söker på Uniteds sida efter award resor och det tex visar 175k poäng CPH-HNL och 175k HNL-CPH, betyder det direkt översatt 175k+175k eurobonus poäng när man då ringer till Tallinn för att boka? Har även en 2-4-1 men vi är 2 som ska resa. Undrar även om det är bäst att söka på United/ANAs hemsidor för att hitta resor?

Skulle vara jätte tacksam för hjälp och råd om en flight till Hawaii från Köpenhamn/Arlanda
Inte för att vara dryg, men ett bra ställe att börja på är en mer korrekt tråd. Se nedan.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Denna tråd handlar specifikt om hur man söker efter Lufthansa First award-tillgänglighet med hjälp av Lifemiles.
 

Canadien

Medlem
Visar sig att Lifemiles också visar intra-EU Business på Lufthansa som stämmer bättre mot vad Eurobonus ser än vad United visar.

Jag bokade just en ARN-FRA i Lufthansa I-klass med Eurobonuspoäng. Denna avgång syntes inte via United men Lifemiles visade tillgänglighet.
 

filip23

Medlem
Lifemiles verkar vara en bra sida att söka på. Om man bokar C klass med LH, och sen 14 dagar innan avgång ser en F ledig, kan man då ringa in till Tallinn och uppgradera, eller gör man det via någon annan isf? Undrar även om man är 2 pax som reser med voucher och har använt denna för C bokningen, måste man då använda poäng för 2 F uppgraderingar, eller kickar vouchern in även då?
 

bnr

Medlem
kan man då ringa in till Tallinn och uppgradera
Ja. Det är en ändring av bokningen, skall göras via Tallinn.

Undrar även om man är 2 pax som reser med voucher och har använt denna för C bokningen, måste man då använda poäng för 2 F uppgraderingar, eller kickar vouchern in även då?
Vouchern gäller för bokningen, så det är OK att ändra en C-bokning till en F-bokning. Det du betalar är den högre poängkostnaden, ev. ändrade skatter & avgifter (troligen minimala) och ändringsavgift på 150 SEK/pax.
 

DOEL

Medlem
Någon som varit med om att resor som dyker upp i lifemiles sökningen sedan inte går att boka med eurobonus? Hittade nyss en resa från EWR till FRA i LHF och när jag sedan ringde för att boka kunde de inte se den..
 

Canadien

Medlem
Är det vanligt att det dyker upp resor som sedan inte syns när man försöker boka via Tallin?
Det är lite till/från men det är inte ovanligt. De flesta motorer söker inte i realtid mot systemen, utan det kan lagga ett par timmar.
Och som Agehall påpekar - Eurobonus har annan tillgång än t ex United, Miles&More och KrisFlyer. På senare tid är dock min erfarenhet att Lifemiles visar bättre vad Eurobonus kan boka än vad United gör. 100% blir det dock inte.
Vilken sträcka och datum är det du ser på Lifemiles som inte går att boka?
 
Toppen