Senaste nytt

Business/Guld lounger värda att stanna extra tid i

palmen

Moderator
Har uppdaterat lounge-listan i första inlägget samt ett litet förtydligande om vilka lounger som räknas.
Även om Galleries First inte är en lounge för första klass så har jag valt att lägga nivån på OneWorld Saphire som krav för att komma in. Om det är något som är fel är det bara säga till.
Fortsätt gärna rekommendera lounger.
 

Homer

Medlem
Har uppdaterat lounge-listan i första inlägget samt ett litet förtydligande om vilka lounger som räknas.
Även om Galleries First inte är en lounge för första klass så har jag valt att lägga nivån på OneWorld Saphire som krav för att komma in. Om det är något som är fel är det bara säga till.
Fortsätt gärna rekommendera lounger.

Visst är det det, om JAL, MAS, Cathay, Qantas, Qatar, AA flög från T5 skulle deras 1:a klass passagerare hänvisas dit.
Till CCR (Concorde Room) skulle de inte ha tillträde, det är CCR som är en udda skapelse
likt Qatar:s Al Safwa lounge dit andra bolag:s 1:a klass passagerare inte har tillträde.

Anländer man till LHR i 1:a klass med JAL, MAS, Cathay, Qantas, Qatar, AA och sen vidare från T5 så har man inte
heller tillgång till CCR, bara om man anländer med BA (och då även om man kommer via Gatwick)

Dessutom glömmer en del bort att Galleries First även finns på LHR T3,
där det fn är den enda loungen för alla bolags 1:a klass passagerare.
 

pep

Medlem
For dem der ikke måtte vide det, har SKYTRAX "rated" First og Business "Airline Lounges"(?) 2016 som følger:
Top 10 First Class Airline Lounges : 2016
  1. Cathay Pacific : Hong Kong
  2. Lufthansa : Frankfurt
  3. Qatar Airways : Doha
  4. Air France : Paris CDG
  5. Swiss : Zurich
  6. Emirates : Dubai
  7. Singapore Airlines : Singapore
  8. Thai Airways : Bangkok
  9. ANA All Nippon Airways : Tokyo Haneda
Top 10 Business Class Airline Lounges : 2016
  1. Qatar Airways : Doha HIA
  2. Turkish Airlines : Istanbul
  3. Cathay Pacific : Hong Kong
  4. Virgin Atlantic : London Heathrow
  5. Singapore Airlines : Singapore
  6. Qantas Airways : Sydney
  7. Etihad Airways : Abu Dhabi
  8. Emirates : Dubai
  9. Swiss : Zurich
  10. EVA Air : Taipei
Desværre er loungerne ikke navngivne. Kilde: Top 10 First and Business Class Airline Lounges | SKYTRAX
 

JohanA

Medlem
For dem der ikke måtte vide det, har SKYTRAX "rated" First og Business "Airline Lounges"(?) 2016 som følger:
Top 10 First Class Airline Lounges : 2016
  1. Cathay Pacific : Hong Kong
  2. Lufthansa : Frankfurt
  3. Qatar Airways : Doha
  4. Air France : Paris CDG
  5. Swiss : Zurich
  6. Emirates : Dubai
  7. Singapore Airlines : Singapore
  8. Thai Airways : Bangkok
  9. ANA All Nippon Airways : Tokyo Haneda
Top 10 Business Class Airline Lounges : 2016
  1. Qatar Airways : Doha HIA
  2. Turkish Airlines : Istanbul
  3. Cathay Pacific : Hong Kong
  4. Virgin Atlantic : London Heathrow
  5. Singapore Airlines : Singapore
  6. Qantas Airways : Sydney
  7. Etihad Airways : Abu Dhabi
  8. Emirates : Dubai
  9. Swiss : Zurich
  10. EVA Air : Taipei
Desværre er loungerne ikke navngivne. Kilde: Top 10 First and Business Class Airline Lounges | SKYTRAX
Skytrax... hehe, vad säger vi om det @agehall ? ;)
Dessutom är det ju ganska komiskt att ingen lounge är nämnd, bara flygplatser och flygbolag.
Att Skytrax rankar ANA lounge på Haneda högre än MUC FCL är ju ganska intressant. Tom den gamla FCL på MUC är ju bättre än Haneda...
 

olo

Medlem
Har uppdaterat lounge-listan i första inlägget samt ett litet förtydligande om vilka lounger som räknas.
Även om Galleries First inte är en lounge för första klass så har jag valt att lägga nivån på OneWorld Saphire som krav för att komma in. Om det är något som är fel är det bara säga till.
Fortsätt gärna rekommendera lounger.
Hade det inte varit klokt att dela upp lista i 3 delar, 1 per allians?
 
Jag tycker vi ska lägga till Senator Lounge i B (non-Schengen), Frankfurt. Den har en bar som heter duga, den har Senator spa, det finns duschar och interiören är väldigt fräsch och luftig.
 

mika

Medlem
Av Cathays business-lounger i Hong Kong skulle jag välja the Bridge hellre än The Wing. Speciellt om man gillar att sitta vid bardisken, dricka champagne/drinkar och ha den perfekta vyn på plattan.
 

Schlaake

Medlem
Kan bara instämma med @mika när det gäller businesslounge riktigt trevligt att sitta i baren se plattan utanför ...
Däremot som first class lounge föredrar jag The Wing.........
 
Toppen