Senaste nytt

Hilton Slussen har dragit ner på förmån

drW

Medlem
Just avslutar en trenätters vistelse på Hilton Slussen. Är HHD och hade nog förväntat mig lite mer.
Receptionspersonalen var uppenbart av östeuropeiskt ursprung med knackig svenska och mer intresse av sitt eget utseende än av kundkontakt. Bedrövligt ointresserade. Endast en person hade riktigt bra attityd och det var den manlige receptionist som ordnade med byte av rum efter första natten då tätningslist saknades på fönster med riktigt mycket trafikljud som konsekvens. Utlovad flytt av väskor misslyckades de dock med.
Någon uppgradering var det inte aktuellt med (trots att jag vet att det fanns rum att uppgradera till). De har tagit bort drinkvouchern man tidigare fick och inte ens det minsta lilla godis som jag nu börjat vänja mig vid att få vid ankomst.
Många missar av personalen i receptionen drog ner upplevelsen av besöket.
Loungen var annars snäppet bättre med hyggliga munsbitar.
Frukosten var också bra. Uppskattar omelettkock som tillkommit.
Utan tillgången till lounge som jag ser som ett plus hade jag nog valt annat hotell. De måste skärpa till sig.
 

jerixon

Medlem
Trist!
Jag har det som mitt hotell när jag bor i Stockholm allt som oftast under höst, vinter och vår när priserna brukar vara hyffsade.
Ska dit om några veckor så får se vilken behandling man får då.....
Dock skönt att loungen är fortsatt bra, trots att någon nämnde att tiderna var kortare nu för evening snack och drinkar.
 

RonnieK

Medlem
Tråkigt att höra...

Jag har själv en vistelse bokad i helgen. Tidigare har man som gold och diamond alltid haft en gratis Nor1-uppgradering (i mån av tillgång) till "King Executive with View" förvald. Nu är det enda valet "high floor" för 150 kr så något ser helt klart ut att ha ändrats.

hilton_slussen.png


Ska återkomma med min upplevelse i helgen!
 

magost

Medlem
Surt där.
Kände lite vibbar senast med inkompetent personal vid incheckning.
Man får väl passa på att dra ett par stays innan de drar ner på loungen också.
Antar att alla HHD ger feedback om detta.
 

RonnieK

Medlem
Glömde bort att återkoppla tidigare så gör det nu.

Blev uppgraderad dagen innan, från Queen till King Deluxe with View. Det verkar vara här den stora skillnaden är - tidigare blev man alltid uppgraderad till Executive with View per automatik som guld och uppåt (i mån av tillgång) men nu ser det ut som att det begränsas till nivån under lounge-access. Det fanns bättre rum ledigt för bokning.

Front desk märkte jag ingen skillnad av. Tycker inte de brukar uppmärksamma elites något speciellt mer än ett "Vi noterar att ditt guldkort ligger i bokningen". Vet inte vad de menar med det egentligen utan känns bara som något krystat de blivit tillsagda att göra.

Frukosten har förbättrats med en äggstation där man får plocka sina tillbehör i en liten skål och lämna fram till den pratglada kocken som fixar omeletten. Det kanske viktigaste av allt är att våffelstationen är kvar!

Jag upplever att front desk inte har så mycket frihet utan de bara gör som bokningssystemet säger. Däremot har de skruvat lite i nor1-systemet, till det sämre för oss. Förmodligen handlar det helt enkelt om besparningar.
 
Glömde bort att återkoppla tidigare så gör det nu.

Blev uppgraderad dagen innan, från Queen till King Deluxe with View. Det verkar vara här den stora skillnaden är - tidigare blev man alltid uppgraderad till Executive with View per automatik som guld och uppåt (i mån av tillgång) men nu ser det ut som att det begränsas till nivån under lounge-access. Det fanns bättre rum ledigt för bokning.

Front desk märkte jag ingen skillnad av. Tycker inte de brukar uppmärksamma elites något speciellt mer än ett "Vi noterar att ditt guldkort ligger i bokningen". Vet inte vad de menar med det egentligen utan känns bara som något krystat de blivit tillsagda att göra.

Frukosten har förbättrats med en äggstation där man får plocka sina tillbehör i en liten skål och lämna fram till den pratglada kocken som fixar omeletten. Det kanske viktigaste av allt är att våffelstationen är kvar!

Jag upplever att front desk inte har så mycket frihet utan de bara gör som bokningssystemet säger. Däremot har de skruvat lite i nor1-systemet, till det sämre för oss. Förmodligen handlar det helt enkelt om besparningar.

Nu väckte du min nyfikenhet; vad är ett nor1-system?
Edit: hittade! Nor1 | The Technology Leader in Upsell Solutions
 
Jag tycker detta hotell är helt värdelöst på så många vis att jag knappt orkar gå in på anledningarna varför vilket gör detta inlägg ganska värdelöst men allt från rummet som var väldigt slitet, loungen var ostädad och rörig med dåligt utbud och allmänt ointresserad personal överallt.
Har bott här två gånger och kommer nog aldrig bo där igen såvida inte priset matchar vad man får, vilket vore typ 500 SEK per natt...

När jag skulle checka ut hade jag bett om lite frukost i en påse, men tom det hade glömts bort så jag fick vänta en bra stund vid utcheckningen.

Nej, har inte haft några bra upplevelser på detta hotell och knappast mitt nästa val i Stockholm.
 
Toppen