Senaste nytt

China Eastern applied for 4 weekly Shanghai - Arlanda service (Airlineroute)

Dr. Miles

Expert
och det här är CAACs officiell press release.

CAAC skrev:
关于中国东方航空股份有限公司申请开通上海浦东-斯德哥尔摩往返客运航线的公示

  中国东方航空股份有限公司申请自2018年3月起开通上海浦东-斯德哥尔摩往返客运航线,使用机型为A332,每周4班。
  各相关单位如有任何意见,请于2017年10月12日17:00前将书面意见反馈至民航局运输司。

  民航局运输司
  2017年9月28日
关于中国东方航空股份有限公司申请开通上海浦东-斯德哥尔摩往返客运航线的公示
 

JKW

Medlem
Kan terminal 2 hantera en A330?

Nej.
Jag tror rent gatemässigt att det kanske kan gå även om det är väldigt trångt på T2 men Terminalens flöden är inte optimerade för en A330 i regelbunden trafik.
Sen vill Swedavia som jag har förstått det att få sin intercontrafik till T5 F-pir, B-pir samt framtida G-pir.
Så kommer China Eastern så är det mest troliga att de kommer att avgå från T5.
Jag förstår frågan då de övriga Skyteammedlemmar (Om man bortser från SU & AZ) avgår från T2. Då vill jag göra jämförelse med QR, de använder sig av T5 trots att övriga i Oneworld använder T2. Så allianstillhörighet behöver rimligtvis inte höra ihop med terminal.
 

Moco

Medlem
Nej.
Jag tror rent gatemässigt att det kanske kan gå även om det är väldigt trångt på T2 men Terminalens flöden är inte optimerade för en A330 i regelbunden trafik.
Sen vill Swedavia som jag har förstått det att få sin intercontrafik till T5 F-pir, B-pir samt framtida G-pir.
Så kommer China Eastern så är det mest troliga att de kommer att avgå från T5.
Jag förstår frågan då de övriga Skyteammedlemmar (Om man bortser från SU & AZ) avgår från T2. Då vill jag göra jämförelse med QR, de använder sig av T5 trots att övriga i Oneworld använder T2. Så allianstillhörighet behöver rimligtvis inte höra ihop med terminal.

Varför skulle inte T2 kunna hantera det? Marginell skillnad mellan de flygplanstyper (passagerarflöden) som t.ex. American Airlines använt sig av på T2; 767-300 och MD11.
 
Toppen