Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

DOEL

Medlem
Nåja, det är rätt mycket gå också. Minns inte hur lång tid det tog för mig men en timme kanske? Dom kommer säkert berätta för dig i polaris-loungen när du behöver gå, har för mig det var typ 2h innan avgång eller nåt.

Polaris-loungen är den bästa jag varit på. Många gånger bättre än T ex LAX, men det bygger på att du har tid för en tre-rätters.
Hur går man tillväga för att komma dit, kan man checka in och gå genom security vid terminal 1 eller får man åka tåg först dit och sen tillbaka till 5an igen?
 

jumbooze

Medlem
Hur går man tillväga för att komma dit, kan man checka in och gå genom security vid terminal 1 eller får man åka tåg först dit och sen tillbaka till 5an igen?
Jag planerar mitt nästa besök som första besök för att
1) jag reser med bara handbagage
2) cph kärran går sent (23-tiden)

Du åker till T1 med tåget, går igenom security ( endast handbagage tillåtet så vitt jag vet) och när du lämnar så får du åka tåg till T5 och gå igenom ny säkerhetskontroll där och du får promenera mycket på terminalerna så om du har väskor att checka in skulle jag nog skippa det hela eller om du åker till CPH med sena kärran checka in väskorna 19:30.
Så nej det finns ingen SAS checkin på T1
 
Ska bli kul att prova Polaris idag. Kommer till T1 med United från Jackson Hole vid 16-tiden och ska vidare med ARN flyget från T5 ? 21.30 någonting. Reser i C och har SK*G. Antar att jag får ta med hustrun även om hon bara har silver?
 

Senator

Moderator
Ska bli kul att prova Polaris idag. Kommer till T1 med United från Jackson Hole vid 16-tiden och ska vidare med ARN flyget från T5 ? 21.30 någonting. Reser i C och har SK*G. Antar att jag får ta med hustrun även om hon bara har silver?

Du kommer inte in i loungen med Star Gold. Du kommer däremot in i loungen med din affärsklassbiljett utan gäst. Men jag antar att hustrun också åker i business? ;)

Club and lounge access | United Airlines
 

jumbooze

Medlem
Ska bli kul att prova Polaris idag. Kommer till T1 med United från Jackson Hole vid 16-tiden och ska vidare med ARN flyget från T5 ? 21.30 någonting. Reser i C och har SK*G. Antar att jag får ta med hustrun även om hon bara har silver?
Så länge hustrun reser i Business, så vitt jag har förstått är det inte Guld som tar dig in utan att du reser i Business

tvåa på bollen
 

Guiden

Medlem
Hej! Jag ska flyga hem från Chicago imorgon kväll med SAS i business så jag kommer ha access till Polaris loungen men min fråga är om jag hinner det? SAS Stockholms flyg går innan CPH flyget så kommer inte finnas någon möjlighet att checka in mitt bagage så långt förväg. Vet ni hur långt innan man kan checka in sitt bagage och om den tiden räcker till för att byta terminal och besöka Polaris loungen?

Har kollat på SAS hemsida men hittade inte hur långt innan avgång inchecknings diskarna öppnar.
 

jumbooze

Medlem
Hej! Jag ska flyga hem från Chicago imorgon kväll med SAS i business så jag kommer ha access till Polaris loungen men min fråga är om jag hinner det? SAS Stockholms flyg går innan CPH flyget så kommer inte finnas någon möjlighet att checka in mitt bagage så långt förväg. Vet ni hur långt innan man kan checka in sitt bagage och om den tiden räcker till för att byta terminal och besöka Polaris loungen?

Har kollat på SAS hemsida men hittade inte hur långt innan avgång inchecknings diskarna öppnar.
Jag har för mig att det är typ 3 timmar innan men med den marginalen om du ska med Sthlm-kärran så vet jag inte om jag hade gett mig på det.
Återkoppla gärna om SAS Loungen är fixad nu.
 

DOEL

Medlem
Jag har för mig att det är typ 3 timmar innan men med den marginalen om du ska med Sthlm-kärran så vet jag inte om jag hade gett mig på det.
Återkoppla gärna om SAS Loungen är fixad nu.
Det stod att incheckning öppnade 1645 (öppnade inte förrän ca 17) när jag var där häromveckan, bedömde att jag inte hade tid att ta mig dit (alt inte lönt) och tillbaka efter incheckning efter att ha rådfrågat personalen
 
Toppen