Senaste nytt

SAS familjekonto

palmen

Moderator
Hur har det varit tidigare med familjekonton, har man kunnat föra över poäng hur som helst mellan olika EB-konton?

Tjejen har 42700p som vi vill föra över till mitt konto för att kunna utnyttja på min Amex 2-4-1 Voucher nästa år.

Alternativet som finns nu är att betala 50kr/1000p, eller går det att ringa och prata med dom och få poäng överförda till ett rabatterat pris om man hänvisar till familjekonto som för tillfället inte finns? Känns inte så kul att hosta upp med över 2000kr för att föra över poäng som vi redan har bara för att kunna utnyttja dessa på samma voucher.
I dagsläget finns inget alternativ annat än att betala, tror inte de kommer ge någon rabatt.
Jag skulle sitta lugnt i båten tills poängen behövs eller går ut innan jaga gjord något. Sas har ju sagt att de tror/hoppas/ber för att familjekonto ska komma igång innan slutet på året (vet ju dock inte vilket år de syftar på).
 

Kainen

Medlem
I dagsläget finns inget alternativ annat än att betala, tror inte de kommer ge någon rabatt.
Jag skulle sitta lugnt i båten tills poängen behövs eller går ut innan jaga gjord något. Sas har ju sagt att de tror/hoppas/ber för att familjekonto ska komma igång innan slutet på året (vet ju dock inte vilket år de syftar på).

Hon kollade precis giltighetstiden och de första går ut 2019 så vi kan lugnt sitta i båten. Om vi inte har fått ihop tillräckligt med poäng för resan vi vill boka under nästa år så får vi helt enkelt föra över så mycket som behövs... dock borde vi kunna samla ihop det mesta tills dess
 

konsumtion

Medlem
Någon som vet något kring statusen? Är det på väg en bra lösning inom kort för ett "familjekonto"? Kolla bara på Norwegian som har släpp en lösning där man kan samla alla poäng. Känns som att Norwegian går från klarhet till klarhet.
 

Mr Basic

Medlem
Någon som vet något kring statusen? Är det på väg en bra lösning inom kort för ett "familjekonto"? Kolla bara på Norwegian som har släpp en lösning där man kan samla alla poäng. Känns som att Norwegian går från klarhet till klarhet.
Ja, otroligt svagt av SAS att inte lyckas (åter)lansera familjekontot. Samtidigt bra att man stannat upp och tagit ett omtag med den "nya" hemsidan.
 
Hej, tycker också det är tragiskt då det hette att det skulle lösa sig hösten 2016, då de stängde gamla funktionen 8:e April 2016.

Hos Privilege club med qatar är det 100% poängintjäning på familljemedlemmar. Kan inte Norwegians program, men onekligen är "industry standard" att ha nån form av familje konto.

Hur som helst frågade jag SAS och fick följande svar 6:e september:

Tack för ditt mail!

Inga nyheter ännu dessvärre. Nu under maj införde vi vårat nya Eurobonus
system som ska stå som grund till vårat nya Familje konto. Det bör inte
dröja länge till innan vi börjar utveckla nya Familje konto så som vi
har tänkt det. Senare under 2017 är det tänkt att vi ska gå ut med
information om vad som skall komma så vi får avvakta en stund till.

Välkommen åter!


Så som tidigare, ett väldigt generellt svar.
 

Airman

Medlem
Hoppas de kommer igång snart! Har ganska nyligen börjat samla poäng och är strax uppe i en business till någon kul plats för frun och mig, om det inte vore för att poängen är ojämnt spridda över våra konton. Krångligt också att utnyttja en 2-4-1 på det här sättet... Frun börjar bli lite trött på mig eftersom jag byter kreditkort och hon inte märkt några fördelar ännu :rolleyes: Suck SAS, varför gör ni det så svårt för era kunder?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Canadien

Medlem
Hoppas de kommer igång snart! Har ganska nyligen börjat samla poäng och är strax uppe i en business till någon kul plats för frun och mig, om det inte vore för att poängen är ojämnt spridda över våra konton. Krångligt också att utnyttja en 2-4-1 på det här sättet... Frun börjar bli lite trött på mig eftersom jag byter kreditkort och hon inte märkt några fördelar ännu :rolleyes: Suck SAS, varför gör ni det så svårt för era kunder?
Räkna inte med för mycket. När familjekonto infördes förra gången var det bara nya poäng som poolades till huvudkontot, ej gamla poäng, de fick man föra över på vanligt sätt mot avgift.
 

Airman

Medlem
Räkna inte med för mycket. När familjekonto infördes förra gången var det bara nya poäng som poolades till huvudkontot, ej gamla poäng, de fick man föra över på vanligt sätt mot avgift.

Ja, det är ju en smula irriterande! Och familjekonto gick inte att skaffa när vi började poängsamla. De gamla familjekontona upphörde också vad jag förstått? Så alla som reser annat än ensamt och samlar poäng lär väl vara irriterade i olika grad.
 

nollbit

Medlem
Ja, det är ju en smula irriterande! Och familjekonto gick inte att skaffa när vi började poängsamla. De gamla familjekontona upphörde också vad jag förstått? Så alla som reser annat än ensamt och samlar poäng lär väl vara irriterade i olika grad.

Varje gång min familj samlar poäng så skriver jag till SAS kundtjänst och undrar om de för över poängen eller om jag ska göra det själv och låta dem ersätta mig för överföringskostnaden. Magiskt nog har poängen överförts all eftersom :)
 
Toppen