Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Finns det inte mer än 72k guld/diamond/pandion? Trodde den siffran var betydligt högre.
Vill minnas det. Hittar ej källan. Kan ha hört det på något SAS-event. 50k guld, resten diamant och pandion. Var 1-2år sen dock... Jag är inte helt säker dock. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar, finns kanske någon här som vet? :)
 

Ano

Medlem
Vill minnas det. Hittar ej källan. Kan ha hört det på något SAS-event. 50k guld, resten diamant och pandion. Var 1-2år sen dock... Jag är inte helt säker dock. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar, finns kanske någon här som vet? :)

Tycker det låter vädigt lite att det enbart skulle finnas strax under 3 gånger så många Guld som Diamond, med tanke på att varje Diamond även kan ge bort minst ett Guld-kort. (I de fall de kvalificerar innan brytdatum så kan de ge bort 1 "extra" första perioden). Om de sedan inte återkvalificerar nästkommande period så kommer de själva återgå till Guld-status.
I de fallen innebär en enda Diamond-kort innehavare, 3 st Guld.

Såg nu vilken tråd det var, och att denna diskussion var rätt OT här dock. Sorry :)
 
Last edited:

011430121

Medlem
Tycker det låter vädigt lite att det enbart skulle finnas strax under 3 gånger så många Guld som Diamond, med tanke på att varje Diamond även kan ge bort minst ett Guld-kort. (I de fall de kvalificerar innan brytdatum så kan de ge bort 1 "extra" första perioden). Om de sedan inte återkvalificerar nästkommande period så kommer de själva återgå till Guld-status.
I de fallen innebär en enda Diamond-kort innehavare, 3 st Guld.

Såg nu vilken tråd det var, och att denna diskussion var rätt OT här dock. Sorry :)
Brukar finnas upplysning i SAS årsredovisning
 
  • Gilla
Reactions: Ano

SunTzu

Medlem
Stavningskontroll, menar extrapoäng. Jag vet att de skriver allt från två till tre månader men undrar när de faktiskt ramlat in hos andra
 

Once56

Medlem
Hur lång tid tog det för er innan 10000 poäng kom in hos SAS efter registrering?
Fick, och började använda kortet 16 juni. Den 4 juli kom de 10000 extrapoängen in på eurobonus-kontot, dock står de reggade som "baspoäng" i SAS-appen. Men om man kollar på SAS.se är de extrapoäng.
 

konsumtion

Medlem
En kombination av båda skulle jag säga.
Amex har du ju fördelen med 2-4-1 vouchern som gäller poängrabatt på hela Staralliance medan fly premium enbart gäller sas.
Jag kör båda, kommer köra Amex första delen av året till man når 2-4-1 vouchern och sas kortet som backup där Amex inte accepteras

Du får ju även fly premium för poäng du drar in via tex Amex, du behöver inte dra in 200k på just sas mastercard för att nå högsta nivå inom fly premium

Förstår precis hur du tänker. Har just nu vanliga SAS MC och Amex premium och kör enligt den strategin. Funderar dock på vilket som är bäst att ha om man måste välja mellan SAS MC Premium och Amex premium nu när vanliga SAS MC börjar kosta även för EBG. Amex fungerar rätt bra som det är, så även med ett vanligt bankomatkort skulle jag inte tappa många EB poäng. Kanske tom kompletterar med Norwegians kort som är gratis. Det som är lockande med Amex är ju just vouchern som funkar oavsett klass, medan FlyPremium bara gör att du kan flyga en högre prisklass för samma poäng som för GO, DOCK måste du ha rätt mkt poäng för att välja Businessclass (200 000 poäng), vilket kräver en riktigt hög spend...
 
Toppen