Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Maja

Medlem
@KalleSus Jag har tre olika summor så det känns märkligt. Ordinarie poäng och dubbleringen borde ju rimligen vara på samma summa, eller missar jag något här?
 

KalleSus

Medlem
@Maja
Om du hade det gamla kortet innan du skaffade Premium, och gjorde några inköp med det i juni, så får du ju bara ordinarie poäng på de köpen, och då blir det ju skillnad mellan ordinarie poäng och dubbleringspoängen.
Master Cards sätt att räkna är inte helt transparent, och jag är inte säker på att mina poäng från maj (jag var en av piloterna) stämmer till hundra procent, men i så fall till min fördel, så jag låter det hela bero. Annars kan nog Master Cards kundtjänst hjälpa till att förstå beräkningen.
 

Magnusfp

Medlem
Hur redovisas de 1000 poängen man ska få varje månad? Bakas de in i någon summa eller är den separat?
Så långt jag vet så redovisas inte baspoängen i utdraget utan läggs bara på dina befintliga baspoäng. Så dessa ökar med 1000 runt den 10:e varje månad, sålänge du använt kortet.
 

konsumtion

Medlem
Ni som nu har haft detta kort och är bra på jämföra bästa kort, vilket skulle ni rekommendera mellan detta och Amex premium tex?
 

MrDollar

Medlem
Ni som nu har haft detta kort och är bra på jämföra bästa kort, vilket skulle ni rekommendera mellan detta och Amex premium tex?
En kombination av båda skulle jag säga.
Amex har du ju fördelen med 2-4-1 vouchern som gäller poängrabatt på hela Staralliance medan fly premium enbart gäller sas.
Jag kör båda, kommer köra Amex första delen av året till man når 2-4-1 vouchern och sas kortet som backup där Amex inte accepteras

Du får ju även fly premium för poäng du drar in via tex Amex, du behöver inte dra in 200k på just sas mastercard för att nå högsta nivå inom fly premium
 
Last edited:

Homer

Medlem
Fick äntligen tag på en på kundservice som visade lite intresse och t.o.m återkom efter det att samtalet bröts
"jag har kollat upp saken och de ansvariga på Eurobonus är medvetna om att FlyPremium saldot är felaktigt
för en del medlemmar men de har ännu inte inte hittat felet" (!)

Undrar hur lång tid det tagit för dem att fixa om saldot varit för högt...
 
Toppen