johan_fbg
Medlem
Jag var själv väldigt intresserad av frågan om dessa fyra timmar men mer om det var något jag kunde förvänta över hela värden. Förutsatt att det bokades på nätet eller via telefon och där min status och CDP framgår. Detta är svaret jag fick: "A 4-hour no charge grace period before an extra day charge is applied when returning the vehicle in Hertz Corporate Europe, the U.S., Canada, Latin America, Middle East (with exception of UAE and Bahrain who offer 2 hours grace period) and selected European Franchise countries (see participating countries). Asia, with the exception of China, offers a 2-hour no charge grace period, except on optional extras like portable phones". Så vet inte om jag på något sätt besvarar din fråga @FrontX men i Sverige ska det bara vara boka typ 3:59 min extra så ska datorn eller kundtjänsteman inte ta extra betalt för timmarna. Men om det sker kan du bara tydligen ringa och klaga så ska det inte vara några problem alls för dem att korrigera fakturan.
Bara för att förtydliga, detta gäller inte för President Circle utan för de som har AmEx Centurion eller Platinum.