Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

johan_fbg

Medlem
Jag var själv väldigt intresserad av frågan om dessa fyra timmar men mer om det var något jag kunde förvänta över hela värden. Förutsatt att det bokades på nätet eller via telefon och där min status och CDP framgår. Detta är svaret jag fick: "A 4-hour no charge grace period before an extra day charge is applied when returning the vehicle in Hertz Corporate Europe, the U.S., Canada, Latin America, Middle East (with exception of UAE and Bahrain who offer 2 hours grace period) and selected European Franchise countries (see participating countries). Asia, with the exception of China, offers a 2-hour no charge grace period, except on optional extras like portable phones". Så vet inte om jag på något sätt besvarar din fråga @FrontX men i Sverige ska det bara vara boka typ 3:59 min extra så ska datorn eller kundtjänsteman inte ta extra betalt för timmarna. Men om det sker kan du bara tydligen ringa och klaga så ska det inte vara några problem alls för dem att korrigera fakturan.


Bara för att förtydliga, detta gäller inte för President Circle utan för de som har AmEx Centurion eller Platinum.
 

FrontX

Medlem
• A 4-hour no charge grace period before an extra day charge is applied when returning the vehicle in Hertz Corporate Europe, the U.S., Canada, Latin America, Middle East (with exception of UAE and Bahrain who offer 2 hours grace period) and selected European Franchise countries (see participating countries). Asia, with the exception of China, offers a 2-hour no charge grace period, except on optional extras like portable phones.

Ursäkta min frågvishet:rolleyes:, men denna förmån är oberoende av längden på hyran och vilket pris man betalar, sålänge man bokar med CDP för Platinum (eller Centurion) då?.

I övrigt tackar jag för intressant info. Hade ingen aning om dessa förmåner. Drop-off t.ex är ju helt klart värt att prova
 

El Oso

Medlem
Svar JA :D @FrontX Men osäker på Plat då jag inte har kortet själv men ska vara "typ" samma enligt kundtjänsten.
Du kan ju ha vilken bil som helst och pris, ex hyra den 1 eller 20 dagar.

4 timmar är ju för när du ska återlämna bilen som kan vara vilken anledning som helst. Du ska inte betala extra för dessa timmar. Eller dygn kanske det är på Hertz :confused:.

PS. Skulle kanske inte rekommendera någon att använda centurion CDP om man inte själv har kortet. Blev tillfrågad att vissa kortet 1 gång i USA När jag boka direkt från sidan och inte använde mig av kundtjänsten på Amex för bokningen. Men också i Sverige av oklar anledning.
 

FF#1

Medlem
åkte på en extra dag för 1h sen återlämning, är President circle.
Är det någon grace period på en hyra PC kortet?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

El Oso

Medlem
Jag tror dessvärre inte det, om det inte står på allmänna förmåner på deras sida? @FF#1
Men kan nog vara värt att ringa och komma på någon bra ursäkt typ force majeure eller den faktiska andningen till varför du nu återlämna den 60 min sent. Antar att det blir en dyr timme annars:confused:.
 

FF#1

Medlem
kostade 285kr så det var inte alls så farligt. Dessutom så fakturerar jag det vidare till kunden som gjorde att det vart rejält med övertid den dagen.
 

aldrighemma

Medlem
Vad jag kan läsa här så verkar upgrades fungera dåligt med presidents circle...
Är det någon som vet vad som menas med "Confirmed Upgrades" i USA? Enligt hertz website så ska man ha just "confirmed one-class upgrades" som en perk för PC.
 

El Oso

Medlem
Skjuter från höfteno_O men detta kanske är svaret? @aldrighemma "Garanterad biltillgänglighet gäller vid bokning minst 48 timmar i förväg. Biltillgänglighet erbjuds vid deltagande Hertz-anläggningar i USA, osv. Högsta uppgraderingen är till en bil i Full Size-klassen med som minimum en reservation av en bil i Compact-klassen. För 4-dörrars Compact-bilar, är den maximala uppgraderingen till en 4-dörrars bil i Full Size-klassen. Uppgradering kan bara garanteras till nästa bilklass. Detta utesluter specialmodeller såsom minibussar och stadsjeepar samt Hertz Collections-fordon. Uppgraderingar gäller inte för hyresperioder längre än 30 dagar".
 

aldrighemma

Medlem
men detta kanske är svaret?
Jo det var precis det jag läste, men vad jag kan förstå av denna tråd och googling på andra forum så verkar inte uppgradering vara "garanterad", trots att det är vad det står då man läser listan med förmåner för presidents circle både på svenska och amerikanska sidan.

Är det någon som faktiskt fått en upgrade bekräftad innan bilen ska hämtas? Det står ju faktiskt confirmed upgrade på den amerikanska hertz sidan.
 
Toppen