Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

Erik M

Medlem
Jag är också President's Circle men det är helt sjukt hur dålig service man får. Jag har poänghyra att ta ut men det går ju inte att hitta en tillgänglig bil för det!
 

jerixon

Medlem
Har hyrt bil i Orlando från imorrn men var billigare att boka som gäst.
Tänkte trots det presentera mitt President Circle vid uthämtning för att se om man kan få någon upgrade :)
Försöka skadar ju inte!
 

taxvalp

Medlem
Helt plötsligt kom ett PC kort till mig idag, förstår ingenting då jag bara hyrde bil med dem 1 vecka förra året.
Kan det ha att göra med mitt Amex eller EBD kort?

..och jag som är PC fick ett Five Star-kort i brevlådan i dag. Har mejlat och de ska skicka ett nytt... Finns en del att jobba på!
 

FF#1

Medlem
Även jag fick ett 5 star kort dock med ett annat nummer för en annan profil som jag har tappat kontrollen över för flera år sen. Kundtjänst kunde inte hjälpa mig så jag gjorde en ny som jag har använt de senaste åren, skumt?

Är fortfarande PC på min profil när jag loggar in.
 

FrontX

Medlem
Hyr i princip uteslutande i Sverige men har bara goda erfarenheter av Hertz sedan jag blev PC. Har fått information om att jag alltid ska bli uppgraderad minst en klass så länge jag inte bokar Mystery Vehicle. Senaste hyran (helghyra i Göteborg) bokade jag en MV ändå och rullade ut med en ny XC90.

Däremot har jag svårt att få poäng eftersom jag använder en AmEx-CDP. Enligt kundtjänst ska jag inte kunna både få poäng av SAS och förmånerna från AmEx. Jag använder fyra timmar grace ganska ofta.

Hur funkar det med den där fyra timmars grace perioden i Sverige? Hur gör man rent tekniskt när man bokar?
Jag använder Amex plat cdp när jag bokar (får btw SAS-poäng ändå) men är det bara att lämna tillbaka bilen t.ex kl 16.00 fast man bokat till kl 12.00? Jag har alltid varit så nojig över att inte hinna tillbaka med bilen i tid och bli debiterad för ett nytt dygn efter Hertz standard grace på 29 minuter
 

El Oso

Medlem
Jag var själv väldigt intresserad av frågan om dessa fyra timmar men mer om det var något jag kunde förvänta över hela värden. Förutsatt att det bokades på nätet eller via telefon och där min status och CDP framgår. Detta är svaret jag fick: "A 4-hour no charge grace period before an extra day charge is applied when returning the vehicle in Hertz Corporate Europe, the U.S., Canada, Latin America, Middle East (with exception of UAE and Bahrain who offer 2 hours grace period) and selected European Franchise countries (see participating countries). Asia, with the exception of China, offers a 2-hour no charge grace period, except on optional extras like portable phones". Så vet inte om jag på något sätt besvarar din fråga @FrontX men i Sverige ska det bara vara boka typ 3:59 min extra så ska datorn eller kundtjänsteman inte ta extra betalt för timmarna. Men om det sker kan du bara tydligen ringa och klaga så ska det inte vara några problem alls för dem att korrigera fakturan.
 

FrontX

Medlem
Jag var själv väldigt intresserad av frågan om dessa fyra timmar men mer om det var något jag kunde förvänta över hela värden. Förutsatt att det bokades på nätet eller via telefon och där min status och CDP framgår. Detta är svaret jag fick: "A 4-hour no charge grace period before an extra day charge is applied when returning the vehicle in Hertz Corporate Europe, the U.S., Canada, Latin America, Middle East (with exception of UAE and Bahrain who offer 2 hours grace period) and selected European Franchise countries (see participating countries). Asia, with the exception of China, offers a 2-hour no charge grace period, except on optional extras like portable phones". Så vet inte om jag på något sätt besvarar din fråga @FrontX men i Sverige ska det bara vara boka typ 3:59 min extra så ska datorn eller kundtjänsteman inte ta extra betalt för timmarna. Men om det sker kan du bara tydligen ringa och klaga så ska det inte vara några problem alls för dem att korrigera fakturan.

Det ger absolut svar på frågan, Tack.
Men kruxet är att via datorn kan man inte boka 3:59 då tidsintervallerna är 30min.
Jag kanske är dum nu, men måste man alltså boka dessa 4 timmar i förväg? Man kan alltså inte bara komma dit med bilen 4 timmar senare ?
 

jsn

Medlem
Jag tolkar @El Oso inlägg som att så länge du bokat bilen via nätet eller telefon så kan du komma 3.59 efter utgången tid och lämna igen bilen utan extra dygnskostnad. du behöver inte anmäla detta i förväg utan bara dyka upp där du skall göra återlämningen.
 

El Oso

Medlem
Det är en helt korrekt tolkning av min text @jsn :). Men ska också tilläggas att det kan vara värt att inte ta striden på själva Hertz kontoret. Då man på många kontor inte har någon koll alls på olika CDP och vad som ingår och inte och kanske inte heller vad President's Circle egentligen innefattar ;). Utan ta det med kundtjänsten i Sverige som har alla CDP och dess innebörder framför sig.

Om någon orkar läsa hela mitt mail med vad man kan förvänta sig med CDP från Centurion och som enligt kvinnan jag tala med ska vara "typ" samma som Plat så finns det här nedanför som lite kuriosa:

As a Centurion member from American Express enrolled into Hertz #1 Club Gold President’s Circle, you will enjoy an exclusive level of service reserved for our most valued customers. You will also enjoy the following specially arranged benefits at participating locations throughout the world:

• Up to 20% off, best publicly available rates at participating Hertz locations worldwide . Some market exceptions apply. See Participating Countries (hotlink)

• Up to 25% off best publicly available rates on Hertz Prestige Collection when a Saturday night is included in the rental period. Available in Hertz Corporate Europe locations (see participating countries), US, Canada, Finland, Ireland, Norway and Sweden. 15% discount offered in Australia on Prestige and Fun collections.

• Upgrade to the best available car excluding Prestige Collection, in Hertz Corporate Europe, the US and Canada. In other locations listed in Participating Countries, a one car class upgrade will apply with some restrictions.

• A 4-hour no charge grace period before an extra day charge is applied when returning the vehicle in Hertz Corporate Europe, the U.S., Canada, Latin America, Middle East (with exception of UAE and Bahrain who offer 2 hours grace period) and selected European Franchise countries (see participating countries). Asia, with the exception of China, offers a 2-hour no charge grace period, except on optional extras like portable phones.

• Fee-waived one way domestic rentals in Hertz Corporate Europe, the US, Canada and some selected Franchise locations. See Participating Countries.

• Guaranteed availability of a car at Hertz corporate locations (Europe, US and Canada). Also available in selected locations in Franchise Europe, Australia, and New Zealand. In Asia and Latin America, guaranteed availability is for up to full size with 24 hours notice.

• Courtesy pickup and delivery of rental car at Hertz Corporate locations and within a 15km radius. Advanced reservations for this service must be made through call centres. Available in Corporate Europe, US, Canada, selected European and Middle Eastern Franchise countries, and Australia between 10am and 3pm Monday to Friday, subject to availability and 24 hours’ notice. Free hotel delivery service is available in Asia between 9am and 5pm Monday to Friday, subject to availability and advanced reservation.

• Free child seats, subject to availability in Hertz Corporate Europe, US, and selected locations in Franchise Europe, Middle East, Africa, Australia, New Zealand and Asia with the exception of China.

• Free ski racks, subject to availability in Corporate Europe and selected European Franchise locations.

To receive these benefits simply quote your #1 Club Gold President’s Circle membership number at the time of reservation. Once enrolled, the special Hertz discount programme number, 591064, should be automatically entered into your profile.

#1 Club Gold and combine your President’s Circle membership with all these special privileges, exclusive to you as a Centurion member. Alternatively, for more information please contact your local Centurion Service directly. Please note, Hertz will pass # 1 Club Gold President’s Circle membership details to American Express purely for servicing purposes.
 
Toppen