Senaste nytt

Hertz President's Circle frågor och funderingar

FFlash

Medlem
Fick Pres circle med statusmatch tidigare och sedan dess har jag fokuserat mina hyrbilar på Hertz. Fel.
5 hyror hittills och så här ser det ut:
1: ingen upgrade, ingen Gold# service (bil ready-to-go). Hertz bonuspoängen aldrig reggades.
2: ingen upgrade, uselt service, påpekade igen om Gold# check-in, nada. Ohoh, poängen hem!
3: hoppsan, nu var Gold# check-in klar äntligen, men ingen uppgradering. Poängen försvunna vem vet var.
4: ingen upp heller, smutsig bil, riktigt skitig in och utsidan! Långsam check-in. Poängen hem, yes. Lämnade bilen "halv-putsad", dvs I samma skick som jag fick den. Damen vid återlämning gnällde "nicht gut, scheisse" men jag påpekade att den är som jag fick den. Till slut gav hon upp.
5: hurraa, verkade som 1-kategori uppgradering äntligen, men poängen icke reggade.

Frågor och funderingar:
-Ringde precis om hyra #5: damen förklarade att medlemsnumret skall vara inreggad vid upphämntning av bilen och skall hyras på webbsidan/app för att få poäng. Jag kontrade: försökte göra bokningen online men var inte möjligt för upphämtning midnatt utan online hänvisade till att ringa istället, vilket jag gjorde och även gav mitt medlemsnummer för att reggas, men det hade de inte gjort. Vid återlämning av bilen vad disken tom, så det var ingen heller att tala om det
-om hyra #4: hur I härrans kan det där vara möjligt, att skylla på mig om smutsig bil? Skulle jag måsta tvätta bilen in och ut vid återlämning? Var går gränsen?

Jag hör ibland DYKWIA som gnäller om hur dåligt flygbolagen sköter sina top-kunder, men det är nog ingenting jämfört med Hertz President. Jag känner mig som en ...låt oss säga...näää
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Kan inte annat än hålla med.
ska man ha uppgradering, så ska man snacka sig till den... då kan de ge utdelning har fått mer eller mindre "feta" uppgraderingar på alla mina hyror sen jag skaffade President.

I övrigt
Fejk skador, uppmaning att begå försäkringsbedägeri, blinkande varningslampor i nästan nya bilar... icke registrerade skador som de sen säger "strunt i den" och rycker på axlarna när man påpekar, varpå man får trubbel vid återlämning.

Nu har jag fått mitt kort i ett paket med frukostflingor, så jag är inte så upprörd. Skulle vara värre om jag hade kämpat mig till kortet på ordinarie sätt. :)

Klagomål på skitig bil har jag aldrig fått trots bilar som har varit så smutsiga så man får använda "tång" för att använda dörren, normal smuts inuti och hur skitig som helst genom normal körning ska ju ingå?
 

JohnR

Medlem
Har samma erfarenhet, tråkigt. Får dock intrycket at Hertz kan vara bra om man hyr i Sverige.
 

johan_fbg

Medlem
Hyr i princip uteslutande i Sverige men har bara goda erfarenheter av Hertz sedan jag blev PC. Har fått information om att jag alltid ska bli uppgraderad minst en klass så länge jag inte bokar Mystery Vehicle. Senaste hyran (helghyra i Göteborg) bokade jag en MV ändå och rullade ut med en ny XC90.

Däremot har jag svårt att få poäng eftersom jag använder en AmEx-CDP. Enligt kundtjänst ska jag inte kunna både få poäng av SAS och förmånerna från AmEx. Jag använder fyra timmar grace ganska ofta.
 

Claes L

Medlem
Jag har bara haft bra upplevelser (är iofs bara Five stars), hyr uteslutande i USA..... Men där finns alltid bilen klar etc....
 

jsn

Medlem
Samma eller olika utlämningsställen?

Fick Pres circle med statusmatch tidigare och sedan dess har jag fokuserat mina hyrbilar på Hertz. Fel.
5 hyror hittills och så här ser det ut:
1: ingen upgrade, ingen Gold# service (bil ready-to-go). Hertz bonuspoängen aldrig reggades.
2: ingen upgrade, uselt service, påpekade igen om Gold# check-in, nada. Ohoh, poängen hem!
3: hoppsan, nu var Gold# check-in klar äntligen, men ingen uppgradering. Poängen försvunna vem vet var.
4: ingen upp heller, smutsig bil, riktigt skitig in och utsidan! Långsam check-in. Poängen hem, yes. Lämnade bilen "halv-putsad", dvs I samma skick som jag fick den. Damen vid återlämning gnällde "nicht gut, scheisse" men jag påpekade att den är som jag fick den. Till slut gav hon upp.
5: hurraa, verkade som 1-kategori uppgradering äntligen, men poängen icke reggade.

Frågor och funderingar:
-Ringde precis om hyra #5: damen förklarade att medlemsnumret skall vara inreggad vid upphämntning av bilen och skall hyras på webbsidan/app för att få poäng. Jag kontrade: försökte göra bokningen online men var inte möjligt för upphämtning midnatt utan online hänvisade till att ringa istället, vilket jag gjorde och även gav mitt medlemsnummer för att reggas, men det hade de inte gjort. Vid återlämning av bilen vad disken tom, så det var ingen heller att tala om det
-om hyra #4: hur I härrans kan det där vara möjligt, att skylla på mig om smutsig bil? Skulle jag måsta tvätta bilen in och ut vid återlämning? Var går gränsen?

Jag hör ibland DYKWIA som gnäller om hur dåligt flygbolagen sköter sina top-kunder, men det är nog ingenting jämfört med Hertz President. Jag känner mig som en ...låt oss säga...näää
 

Ricci

Medlem
Helt plötsligt kom ett PC kort till mig idag, förstår ingenting då jag bara hyrde bil med dem 1 vecka förra året.
Kan det ha att göra med mitt Amex eller EBD kort?
 

Canadien

Medlem
Jag såg också att jag var reggad som PC nu när jag kikade på hyrbil för sommaren. Var guld tidigare m h a EBD.
 
Toppen