Fick Pres circle med statusmatch tidigare och sedan dess har jag fokuserat mina hyrbilar på Hertz. Fel.
5 hyror hittills och så här ser det ut:
1: ingen upgrade, ingen Gold# service (bil ready-to-go). Hertz bonuspoängen aldrig reggades.
2: ingen upgrade, uselt service, påpekade igen om Gold# check-in, nada. Ohoh, poängen hem!
3: hoppsan, nu var Gold# check-in klar äntligen, men ingen uppgradering. Poängen försvunna vem vet var.
4: ingen upp heller, smutsig bil, riktigt skitig in och utsidan! Långsam check-in. Poängen hem, yes. Lämnade bilen "halv-putsad", dvs I samma skick som jag fick den. Damen vid återlämning gnällde "nicht gut, scheisse" men jag påpekade att den är som jag fick den. Till slut gav hon upp.
5: hurraa, verkade som 1-kategori uppgradering äntligen, men poängen icke reggade.
Frågor och funderingar:
-Ringde precis om hyra #5: damen förklarade att medlemsnumret skall vara inreggad vid upphämntning av bilen och skall hyras på webbsidan/app för att få poäng. Jag kontrade: försökte göra bokningen online men var inte möjligt för upphämtning midnatt utan online hänvisade till att ringa istället, vilket jag gjorde och även gav mitt medlemsnummer för att reggas, men det hade de inte gjort. Vid återlämning av bilen vad disken tom, så det var ingen heller att tala om det
-om hyra #4: hur I härrans kan det där vara möjligt, att skylla på mig om smutsig bil? Skulle jag måsta tvätta bilen in och ut vid återlämning? Var går gränsen?
Jag hör ibland DYKWIA som gnäller om hur dåligt flygbolagen sköter sina top-kunder, men det är nog ingenting jämfört med Hertz President. Jag känner mig som en ...låt oss säga...näää
5 hyror hittills och så här ser det ut:
1: ingen upgrade, ingen Gold# service (bil ready-to-go). Hertz bonuspoängen aldrig reggades.
2: ingen upgrade, uselt service, påpekade igen om Gold# check-in, nada. Ohoh, poängen hem!
3: hoppsan, nu var Gold# check-in klar äntligen, men ingen uppgradering. Poängen försvunna vem vet var.
4: ingen upp heller, smutsig bil, riktigt skitig in och utsidan! Långsam check-in. Poängen hem, yes. Lämnade bilen "halv-putsad", dvs I samma skick som jag fick den. Damen vid återlämning gnällde "nicht gut, scheisse" men jag påpekade att den är som jag fick den. Till slut gav hon upp.
5: hurraa, verkade som 1-kategori uppgradering äntligen, men poängen icke reggade.
Frågor och funderingar:
-Ringde precis om hyra #5: damen förklarade att medlemsnumret skall vara inreggad vid upphämntning av bilen och skall hyras på webbsidan/app för att få poäng. Jag kontrade: försökte göra bokningen online men var inte möjligt för upphämtning midnatt utan online hänvisade till att ringa istället, vilket jag gjorde och även gav mitt medlemsnummer för att reggas, men det hade de inte gjort. Vid återlämning av bilen vad disken tom, så det var ingen heller att tala om det
-om hyra #4: hur I härrans kan det där vara möjligt, att skylla på mig om smutsig bil? Skulle jag måsta tvätta bilen in och ut vid återlämning? Var går gränsen?
Jag hör ibland DYKWIA som gnäller om hur dåligt flygbolagen sköter sina top-kunder, men det är nog ingenting jämfört med Hertz President. Jag känner mig som en ...låt oss säga...näää