Senaste nytt

Upgrade - British Airways?

trekker

Medlem
Den länken har jag alltid, men den är ju inte till billiga biljetter. Idag tex har priset rusat ännu mera.....

BA Upgrade 2.JPG
 

trekker

Medlem
@trekker du får helt enkelt lita på oss ;) Att det finns menar jag :)
Normalt bokar jag alltid i club så har inte så mycket erfarenhet av att uppgradera, bara det att det aldrig finns bra pris vid behov. Kanske finns vid incheck, dock blir det ju isåfall med frugan bredvid och då kan jag inte tro att det ses som en bra investering med £400+.... Det får bli M&S BoB helt enkelt.
 

Homer

Medlem
Kan någon posta en skärmdump på en upgrade now länk? Jag tror lika mycket på den som jag tror på tomten!


finns ju kilometerlånga trådar som bevis på flyertalk, jag förstår inte varför du inte tittar där först
när du bor i UK.
bc.se är är ju nästan uteslutande ett SAS forum numera och det är knappt någon som orkar bry sig om BAEC längre och det är ju lätt att förstå varför. Höga priser, värdelöst kreditkort osv.
 

trekker

Medlem
finns ju kilometerlånga trådar som bevis på flyertalk, jag förstår inte varför du inte tittar där först
när du bor i UK.
bc.se är är ju nästan uteslutande ett SAS forum numera och det är knappt någon som orkar bry sig om BAEC längre och det är ju lätt att förstå varför. Höga priser, värdelöst kreditkort osv.
Det kan jag svara på ganska enkelt.

1) Jag gillar inte flyertalk, mycket pga dessa kilometerlånga trådar
2) Det är mer personligt här och jag har dessutom träffat flertalet irl
3) Eftersom jag till största del reser till Norden så tycker jag dessutom att detta forumet passar mig bra

Sen var kanske denna tråden mer ironisk mot priserna än att jag verkligen trodde att jag skulle springa på en uppgradering för sju och femtio.
 

agehall

Medlem
Fast för frågor om BA så är just BA forumet på FlyerTalk rätt oslagbart. Om man kikar i deras stickys så hittar man snabbt till rätt tråd för sin fråga och därefter går det ganska fort att söka fram svaret.
 

trekker

Medlem
Ok, nu använder jag ju flyertalk som faktabank en hel del - men om det aktitvt motarbetas att ens posta trådar här på BC lär ju detta forumet dö ut ännu fortare.
 

agehall

Medlem
Ok, nu använder jag ju flyertalk som faktabank en hel del - men om det aktitvt motarbetas att ens posta trådar här på BC lär ju detta forumet dö ut ännu fortare.
1) Det motarbetas inte på något sätt här. Vi bara påtalar att just i dessa fall kan du få bättre svar på Flyertalk eftersom de har en mycket större community för just BA. Detaljkunskapen som finns där överstiger i princip allt vi har på här, mycket tack vare Corporate-Wage-Slave som har fotografiskt minne (om jag inte missminner mig helt iallafall) och därmed kommer ihåg det mesta han har sett i form av interna manualer som personal visat honom.
2) Vaddå dö ut? Det finns en liten klick användare som verkar hoppas på att BC ska dö ut men jag är ledsen att göra er besvikna - forumet växer sakta men säkert.
 

Agö

Medlem
1) Det motarbetas inte på något sätt här. Vi bara påtalar att just i dessa fall kan du få bättre svar på Flyertalk eftersom de har en mycket större community för just BA. Detaljkunskapen som finns där överstiger i princip allt vi har på här, mycket tack vare Corporate-Wage-Slave som har fotografiskt minne (om jag inte missminner mig helt iallafall) och därmed kommer ihåg det mesta han har sett i form av interna manualer som personal visat honom.
2) Vaddå dö ut? Det finns en liten klick användare som verkar hoppas på att BC ska dö ut men jag är ledsen att göra er besvikna - forumet växer sakta men säkert.
Precis. Av samma skäl finner man på detta forum detaljkunskap om SAS som inte finns på annan plats.
 

trekker

Medlem
1) Det motarbetas inte på något sätt här. Vi bara påtalar att just i dessa fall kan du få bättre svar på Flyertalk eftersom de har en mycket större community för just BA. Detaljkunskapen som finns där överstiger i princip allt vi har på här, mycket tack vare Corporate-Wage-Slave som har fotografiskt minne (om jag inte missminner mig helt iallafall) och därmed kommer ihåg det mesta han har sett i form av interna manualer som personal visat honom.
2) Vaddå dö ut? Det finns en liten klick användare som verkar hoppas på att BC ska dö ut men jag är ledsen att göra er besvikna - forumet växer sakta men säkert.
Jag har gjort om ni sagt och börjat använda flyertalk istället, lite trist men så får det bli. Får ha BC som endast "social media" framöver. Och nej jag vill absolut inte att BC ska dö ut, men det är ju oroväckande hur sidan verkar skötas.
 
Toppen