Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

hg1980

Medlem
Hej,

är det någon som provat nya Polaris loungen på ORD? Jag kommer ha 8h att slå ihjäl på ORD i Mars och hoppas få access. Om jag förstått det hela rätt så skall man få access med en *A Business Class biljett? Jag flyger ORD -> ARN i SAS Business, den dagen borde jag då rimligen få access?

Blir dock en gnutta orolig när jag läser om vissa bolag som blockerar access här: Air Canada Passengers Get United Polaris Lounge Access

Hade dessutom en hemsk upplevelse av United Club i PHX nu i Januari. Fick inte access på min Domestic First biljett PHX -> ORD (som var en del av en bokning PHX -> GOT i SAS Business). Det visade sig dock vara enligt regelverket när jag läste på. Då hade jag dock inte EBG vilket jag har nu.
 

hg1980

Medlem
Fast den där ligger väl i fel terminal? Släpper TSA in dig i fel terminal?
Sorry, missade en liten detalj. Jag anländer till Terminal 2 från SLC, om jag förstått det hela rätt kan jag gå till Polaris loungen i Terminal 1 "Airside", därför tänkte jag att jag rimligen kunde nå loungen.
 

Senator

Moderator
Har talat med några BCiter som har besök loungen. Anländer du med United från Salt Lake City och sedan skall vidare med SAS Business samma dag har du inga problem att besöka loungen. Ge dig själv 60min att förflytta dig till Terminal 5. Den information jag har fått är att en internationell resa i affärsklass med Star Alliance samma dag ger access.

Bilderna och feedbacken från de som har besökt loungen har varit uteslutande positiv.

Notera: man verkar inte få access om man reser med Star Gold i ekonomi med United vidare inrikes från en affärsklassresa till Chicago.
 

olo

Medlem
Jag kommer ha 8h att slå ihjäl på ORD i Mars
Då hinner du ju åka in till stan en sväng istället, vilket verkar roligare än att hänga i en lounge hela kvällen. På 20 min med Blue line och du är vid Logan Sq., med massa sjyssta pubar och tap rooms - eller åk in till the Loop om det intresserar dig mer.
 

hg1980

Medlem
Har talat med några BCiter som har besök loungen. Anländer du med United från Salt Lake City och sedan skall vidare med SAS Business samma dag har du inga problem att besöka loungen. Ge dig själv 60min att förflytta dig till Terminal 5. Den information jag har fått är att en internationell resa i affärsklass med Star Alliance samma dag ger access.

Bilderna och feedbacken från de som har besökt loungen har varit uteslutande positiv.

Notera: man verkar inte få access om man reser med Star Gold i ekonomi med United vidare inrikes från en affärsklassresa till Chicago.
Topp! Tack för det.

Då hinner du ju åka in till stan en sväng istället, vilket verkar roligare än att hänga i en lounge hela kvällen. På 20 min med Blue line och du är vid Logan Sq., med massa sjyssta pubar och tap rooms - eller åk in till the Loop om det intresserar dig mer.
Tack för tipsen. Får nog bli en kombo. Börja med en timme i loungen så man får provat den, och sen en till stan en sväng, Chicago Downtown är ju som sagt rätt så trevligt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

M.T

Medlem
Jag var där i förra veckan. Mycket bra lounge! Jag kom med UA från MSP och hade 5 timmar på ORD vilket var precis på gränsen för mig för att lämna flygplatsen för att besöka staden eller stanna kvar på flygplatsen...Polaris ligger vid T1 och det finns en magisk buss mellan T1 och T5 (SAS terminalen).

Loungen kräver boardingkort från en *A international i business eller bättre samma dag för att komma in. Landar man vid T1 finns det inget sätt att skriva ut ett sådant och SAS-appen klarar inte av elektroniska kort på ORD så förbered er på att skriva ut detta innan. jag hamnade in ett moment-22 då jag behövde gå in i loungen för att kunna skriva ut mitt boardingkort för att komma in i loungen. Personalen var vänlig och lät mig fixa detta inne så länge jag kom tillbaka ut för att visa upp det och "checkade in".

Väl i loungen finns det bra med plats och privata små kuber att sitta i. mycket bra mat i buffé-stil. tre-fyra olika varma små rätter tillagade i små portionsstekpannor, massor av kalla rätter och efterrätter. Dricka finns det i överflöd, bemannad bar med tre trevliga bartenders. 6 öl på tapp bla annat Ballast point Sculpin vilket är lite av en favorit för mig. Det finns även dayroom som kan bokas om man vill sitta lite mer avskilt, samt duschar businesscenter.

När det var dags för mig att röra mig mot T5 så packade jag ihop mina saker och gick, när jag gick förbi personalen så förväntade mig ett klassiskt simpelt hejdå men de sa "Sir, are you flying from T5?". Vet inte om jag ser ut som en klassisk SAS-flygare, eller om de har stenkoll på alla inne i loungen men fick tipset att gå ner mot pir C och gate 18 för AA har en buss som går till T5 Airside vilket gör att man slipper gå ut och in genom säkerhetskontroll igen. Alla med ett boardingcard och pass får åka med gratis. vilket gjorde att jag hann med ytterligare en öl! transfertiden var ca 30 min.

Kontrasten mellan denna mycket fina, tysta och trevliga lounge och när man klev in i den fullsatta SAS-holk som är loungen ORD var enorm...
 
Toppen