Senaste nytt

Upgrade - British Airways?

trekker

Medlem
Jag laser mycket har om hur ni alla lyckas uppgradera for valdigt lite pengar, hur gor ni?

Jag har en resa bokad med familjen, vi betalade ca £900 for 4 st t/r MAN-LHR-ARN i ET, det skulle ha kostad £1500 i CE. Detta var bokat innan BA kom ut med M&S konceptet sa vi tyckte ET var OK. Nu kollar jag pa uppgradering, och BA "is taking the pi$$". Driver dom med mig eller vad ska man tycka om detta?

BA Upgrade.JPG
 

Senator

Moderator
För att detta skall funka, måste det finnas "I" eller "R" klass tillgängligt på dina flyg. Har du kollat i ExpertFlyer att detta verkligen finns på dina flyg? Annars räknar BA detta till de pris som finns för tillfälle, troligtvis D, C, eller J-klass.Sedan tror jag tyvärr att 4 platser blir svårt i alla fall.
 

Homer

Medlem
  • POUGs are not usually offered on bookings with connections, such as bookings that combine UK domestic and shorthaul flights
(från Flyertalkguiden)



(Att man inte får erbjudanden är egentligen fel, problemet är att de inte är vettiga)
 

AABack2ARN

Medlem
Är det inte så att om man väljer "upgrade my trip for money" måste I eller R vara tillgängliga för att få något vettigt pris (under förutsättning att villkoren för I eller R uppfylls)?

Om man i stället får erbjudandet "Special offer to upgrade your trip" så är det U som det hänger på?

På era flighter mellan London-Stockholm-London är både R och I utnollade (vilket väl BA gör mer eller mindre oavsett bokningsläge någon vecka innan avresa). Dessutom är det mindre än 4 platser lediga i D vilket gör att ni erbjuds C... Dyrt!

Min kommande resa till London så var erbjudandet att uppgradera för 1050SEK men om jag valde "upgrade my trip for money" skulle de ha 4000SEK! Enkel väg!
 

trekker

Medlem
Det är väl just den där special upgrade jag aldrig fått, kanske inte går att få när man har ett inrikesben. Har ungefär samma tur med uppgraderingar vid incheckning, sist i barcelona skyltade dom om uppgraderingar men ville ändå ha 150 euro för en uppgradering.
 

Senator

Moderator
Det är väl just den där special upgrade jag aldrig fått, kanske inte går att få när man har ett inrikesben. Har ungefär samma tur med uppgraderingar vid incheckning, sist i barcelona skyltade dom om uppgraderingar men ville ändå ha 150 euro för en uppgradering.

Priserna har tyvärr ökat en del under åren. Det började på 600kr och £60, nu ligger det på 1 050kr eller £105 från London. Dock har jag "alltid" lyckats få detta på flygplatsen (Arlanda och Heathrow) om jag inte får det online.
 

agehall

Medlem
Problemet i @trekker's fall är säkerligen att han inte gör en enkel A-B utan A-B-C. Det är välkänt att det får BAs sidor att balla ur och istället ge erbjudandet att betala mellanskillnaden för att komma upp i nästa kabin, vilket sällan är attraktivt.
 

LarsCph

Medlem
Problemet i @trekker's fall är säkerligen att han inte gör en enkel A-B utan A-B-C. Det är välkänt att det får BAs sidor att balla ur och istället ge erbjudandet att betala mellanskillnaden för att komma upp i nästa kabin, vilket sällan är attraktivt.

Ind imellem kan man være heldig. Jeg fløj CPH-LHR-EDI-LHR-CPH på lang-weekend tur med fruen. Bookede i ET og blev straks efter bookingen var udført tilbudt upgrade på flyvningen hjem til CW for 500 DKK per person. Jeg slog til med det samme. Flyvningen ud ville de have 1000 DKK per person for så der fløj vi i ET.

Vi har nu sommertur til USA booked CPH-LHR-LAX-LHR-CPH i Club. Der tilbyder den også "upgrade now" - men det er så til en noget andet pris. Det er kun hjemturen hvor jeg kan få lov at opgradere til First for DKK 49.178 for os tre(!). Det er så mere end jeg har betalt for hele rejsen - og nok ikke pengene værd :)

BAUpgrade.jpg
 
Toppen