Senaste nytt

Ett ryskt Tu-154 militärflygplan har störtat i svarta havet

apknug

Medlem
Helt rätt. Tu-154 har man flugit med några gånger med olika öst bolag. Aeroflot, Tarom, Balkan Bulgarian... Härliga maskiner men de måste vara lastgamla nu, och konstruerade på 60-70 talet nån gång. Allt har ett slut.
 

apknug

Medlem
Ryska militären fick sin sista TU154 så sent som 2013 så även om det är en gammal konstruktion behöver inte planet vara så gammalt.
Som jag sa, härliga maskinerer men allt har ett slut. Undrar vad de skruvar in för gamla turbinjet motorer, måste vara samma som sitter i sukhoi 35 typ, men så blir det ju fart på aluminium skovet också!

Eller varför bullar de som satan?
 
Last edited:

Rebel

Medlem
Som jag sa, härliga maskinerer men allt har ett slut. Undrar vad de skruvar in för gamla turbinjet motorerna, måste vara samma som sitter i sukhoi 35 typ, men så blir det ju fart på aluminium skovet också!

Eller varför bullar de som satan?

Dom var designade för mycket och bra på det. Comfort var inte en av dom;)
Det är ju ett gammat militär plan. Lite som Hercules.
 

Holloman

Medlem
Dom var designade för mycket och bra på det. Comfort var inte en av dom;)
Det är ju ett gammat militär plan. Lite som Hercules.

Nja, inte är TU 154 ett gammalt militärplan som Hercules. Även om den använts av flygvapen som (passagerar)transport så konstruerades den i slutet av sextiotalet den ett vanligt passagerarplan som en sovjetisk motsvarighet till Boeings 727.
 

Rebel

Medlem
Nja, inte är TU 154 ett gammalt militärplan som Hercules. Även om den använts av flygvapen som (passagerar)transport så konstruerades den i slutet av sextiotalet den ett vanligt passagerarplan som en sovjetisk motsvarighet till Boeings 727.
Helt rätt mtt fel. Jag blandar ihop minna ryska plan. Ändå inte det bekvämaste plan jag har flygit
 

Alexander P

Medlem
Helt rätt. Tu-154 har man flugit med några gånger med olika öst bolag. Aeroflot, Tarom, Balkan Bulgarian... Härliga maskiner men de måste vara lastgamla nu, och konstruerade på 60-70 talet nån gång. Allt har ett slut.

Planet var ju en B-2a vilket innebär att det byggdes i början av 80 talet
 
Toppen