Senaste nytt

COOP Medmera mer

Och där var de sista 65.000 poängen växlade. Om någon från COOP läser detta så finns det bara ett sätt att få tillbaks mig och säkert andra kunder: Höj poängintjäningen till minst 15 EB-poäng per spenderad hundring! Tack för mig, COOP.

Behåller mitt kort då det ändå är betalt till Augusti -17. Bra till bankomatuttag om inte annat.
 

Gus

Medlem
Nu är mitt kort uppsagt, eller åtminstone så har jag lagt den krångliga blanketten på lådan. Det som stört mig mest med kortet är att ungefär var tredje gång jag ska kolla mitt saldo så har det stått "Något gick fel, vänligen försök igen senare". Det är helt vanvettigt vad dåligt det är!!!

Jag har skaffat mig ett Santander-kort (gratis) att ha på resor utomlands för att slippa valutapåslag.

Behåller mitt kort då det ändå är betalt till Augusti -17. Bra till bankomatuttag om inte annat.
Om du säger upp kortet så får du tillbaka del av årsavgiften.
 

Gus

Medlem
Hej!

Någon som vet om försäkringen gäller för flygresa (betald m kortet) i mars om jag säger upp kortet nu?
Nej, det ska det inte göra. Jag var tvungen att ha kvar mitt kort hela året eftersom jag "råkade" boka en flygresa på kortet i februari med avresa i november.
 

hittan

Medlem
Blir så irriterad.
Förlorade mitt Coop kort och spärra/beställde nytt på deras hemsida. Gjorde det via mobilen och fick felmeddelande så testade flera gånger och ringde en telefonsvarare för att spärra kortet.
Till min förvåning tar de 80 kr för ett ersättningskort och de har dragit 80 kr två gånger.
Ringer kundtjänst som säger att det är mitt fel att jag tryckt flera gånger på deras hemsida. Men jag har bara fått hem 1 kort..
Efter en diskussion säger hon "Jag kommer att ta bort 1 av avgifterna men det är ett undantag som inte kommer att ske igen".
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Blir så irriterad.
Förlorade mitt Coop kort och spärra/beställde nytt på deras hemsida. Gjorde det via mobilen och fick felmeddelande så testade flera gånger och ringde en telefonsvarare för att spärra kortet.
Till min förvåning tar de 80 kr för ett ersättningskort och de har dragit 80 kr två gånger.
Ringer kundtjänst som säger att det är mitt fel att jag tryckt flera gånger på deras hemsida. Men jag har bara fått hem 1 kort..
Efter en diskussion säger hon "Jag kommer att ta bort 1 av avgifterna men det är ett undantag som inte kommer att ske igen".

Hahaha.. Ja jisses säger man bara. Skönt att min uppsägning lyckats gå igenom.

Varför? Coops kundtjänst löste detta galant och rättade felet som uppstod. Klart de ska ha betalt för kostnader och annat när ersättningskort ska skickas ut.

Kostnad för ersättningskort är inget konstigt. Det är väl mer det att dom drar dubbelt och tycker det är konstigt att behöva kreditera ena som känns helt uppåt väggarna.
 

aldrighemma

Medlem
Varför? Coops kundtjänst löste detta galant och rättade felet som uppstod. Klart de ska ha betalt för kostnader och annat när ersättningskort ska skickas ut.
Själv har jag aldrig någonsin blivit debiterad för ersättningskort, men å andra sidan har jag aldrig provat något "lågbudget" alternativ. Jag tycker nog att det i första hand ligger i kortutgivarens intresse att spärra och skicka ut nya kort så fort som möjligt även om man bara misstänker att ett kort är förlorat eftersom kortutgivaren oftast står för eventuellt missbruk.
 

kexxcream

Medlem
Coop's motsvarighet till Now or Never? ;-)

Screen Shot 2017-01-08 at 10.09.24.png
 
Toppen