JimmyH
Medlem
Hej!
På utresan på vår resa till Lima blev vi ombokade till KLM då vår först flight mellan Amsterdam och London var försenade så skulle vi inte hinna med BA flighten från London till Lima. Då allt skedde mer lite hastigt när vi kom till Schiphol så hade jag inte själv kolla upp några alternativ så istället för att flyga med BA och dom platser vi själva valt så hamnade vi på spridda rader längs bak i en KLM flight som visserligen gjorde att vi kom fram till Lima nån halvtimme tidigare än planerat.
Har man rätt till poäng hos BA enligt original flighten ? Ser inte vi kommer flyga skyteam speciellt ofta så ser ingen anledning att samla poäng där har heller ingen status där.
Ska man försöka kräva någon ersättning av BA ?
Är Guld i Air Berlin men biljetterna var billiga economy.
På utresan på vår resa till Lima blev vi ombokade till KLM då vår först flight mellan Amsterdam och London var försenade så skulle vi inte hinna med BA flighten från London till Lima. Då allt skedde mer lite hastigt när vi kom till Schiphol så hade jag inte själv kolla upp några alternativ så istället för att flyga med BA och dom platser vi själva valt så hamnade vi på spridda rader längs bak i en KLM flight som visserligen gjorde att vi kom fram till Lima nån halvtimme tidigare än planerat.
Har man rätt till poäng hos BA enligt original flighten ? Ser inte vi kommer flyga skyteam speciellt ofta så ser ingen anledning att samla poäng där har heller ingen status där.
Ska man försöka kräva någon ersättning av BA ?
Är Guld i Air Berlin men biljetterna var billiga economy.