Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Wendestam

Medlem
Har bara åkt nya kabinen en handfull gånger. Dels själv och med sällskap.
Tycker om jämna radnummer på vänstersidan (A-säten) om jag åker själv då man får lite avstånd mellan gången och stolen. Har jag åkt med någon föredrar jag D/F-platser och då väljer jag ofta D-sätet så man hamnar på samma sida som buffén och slipper gå igenom köket. Sitter gärna i mitten / den bakre delen av den främre kabinen, rad 4-6 tycker jag är bra då man får lite uppsikt över kabinen men ändå inte hamnar längst bak och riskerar att det middagsval man tänk göra är slut. Tror det är mycket smak och tycke som avgör här då jag inte upplever att något säte är direkt "sämre" än något annat. Nu har jag dock inte provat alla, men det är väl bara en tidsfråga ;) I morgon blir det 6D/F till Tokyo :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kandinsky

Medlem
Har precis bokat ett par C biljetter till Tokyo, men blir lite konfunderad när jag ser seat-mapen, är detta gamla kabinen?

awovqyvnjvxeoo
 

Patrick

Medlem
Nu kan jag inte se bilden ovan men tror alla plan är klara förutom ett.

Enklaste sättet att se (enligt mig) är:
nya c: 4 stolar på en rad
gamla c: 6 stolar på en rad.
 

Avgeek

Medlem
Vi flyger ARN-ORD/IAD-CPH nu nästa månad. Jag har bokat flickvännen och mig i säte 1D/1F på ARN-ORD och IAD-CPH sitter vi i 2D/2F.

Jag har åkt nya kabinen några gånger nu men har enbart rest ensam. Vad tycks om sätesvalet om man reser med en partner som man tycker om? ;)
 

taxvalp

Medlem
Vi flyger ARN-ORD/IAD-CPH nu nästa månad. Jag har bokat flickvännen och mig i säte 1D/1F på ARN-ORD och IAD-CPH sitter vi i 2D/2F.

Jag har åkt nya kabinen några gånger nu men har enbart rest ensam. Vad tycks om sätesvalet om man reser med en partner som man tycker om? ;)

Bästa valet om man är två som tycker om varandra. Jag väljer alltid hustruplats framför fönsterplats!
 
Toppen