Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

olo

Medlem
palmen, tack för snabbt svar! Är det alltså mkt fler poäng när man åker Star alliance award än SAS bonusbiljetter? Får kanske prova att åka på höstlovet i stället eller stå ut med economy...
För en vuxen är det bara 110kp, mot 100kp, däremot är inte barnrabatterna lika generösa på *A-award.
Hur gamla är barnen?

Om du hittar två platser i Business, är en vanlig lösning att ta dem och sedan köpa en tredje biljett.

Att åka för poäng i Go, är ett mycket dåligt värde fär pengarna, eftersom skatter ändå måste betalas. Plus kan vara ett alternativ där tillgänglighet har varit god den senaste tiden.
 

palmen

Moderator
palmen, tack för snabbt svar! Är det alltså mkt fler poäng när man åker Star alliance award än SAS bonusbiljetter? Får kanske prova att åka på höstlovet i stället eller stå ut med economy...
110k poäng istället för 100k,dock är inte barnrabatten densamma. Utan att veta men jag tror de måste betala fullt poängpris.
Att åka 2 i business och en i plus (2 bokningar) skulle ju vara möjligt, men vem ska då sitta ensam i plus? Det känns med andra ord inte direkt bra. Har ni tur har de kampanj även nästa sommar i businessclass, i år har det "bara" kostat 15k att köpa businessclass under sommaren, dvs boka 2 awardplatser och sen köpa 1 biljett det finns ju dock risk att det blir en väldigt dyr biljett om det priset inte gäller.
Som @olo skrev kan det dock finnas platser i plus, där släpps det ofta minst 4 platser så det kan kanske funka, störst möjlighet tror jag är till LAX iom att den plus kabinen är nästan dubbelt så stor som planen till SFO har.
 

Gus

Medlem
Gällande att boka 2-4-1 Lufthansa First. Hur gör man om man vill vara borta i tex tre veckor (i och med att platserna släpps 2 veckor före)? Boka F på utresan och C på vägen hem, och efter en vecka på destinationen hoppas man att det finns platser i F på vägen hem? Kan man ens ändra hemresan efter att man gjort utresan?

Vet någon mellan tummen och pekfingret vad det kostar i skatter/avgifter att Flyga ARN-FRA-någon destination i mellanöstern med Lufthansa F? Om jag fattat rätt så är det väl inte så stor idé att kolla ITA Matrix längre, eftersom SAS debiterar ett fast tillägg på 120 euro per sträcka eller hur det nu var?
 

Meazza

Medlem
Gällande att boka 2-4-1 Lufthansa First. Hur gör man om man vill vara borta i tex tre veckor (i och med att platserna släpps 2 veckor före)? Boka F på utresan och C på vägen hem, och efter en vecka på destinationen hoppas man att det finns platser i F på vägen hem? Kan man ens ändra hemresan efter att man gjort utresan?
Nej, det går inte tyvärr.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Vet någon mellan tummen och pekfingret vad det kostar i skatter/avgifter att Flyga ARN-FRA-någon destination i mellanöstern med Lufthansa F? Om jag fattat rätt så är det väl inte så stor idé att kolla ITA Matrix längre, eftersom SAS debiterar ett fast tillägg på 120 euro per sträcka eller hur det nu var?
Bara att läsa lämpliga trådar. :)

Fast summa av bränsletillägg på Star Alliance award med Eurobonus | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
[Tips] Hur man räknar skatter och bränsletillägg på en bonusresa - BusinessClass.se
 
  • Gilla
Reactions: Gus

erc

Medlem
Har precis tjänat in min första femtioprocentiga poängrabatt. Dock bara den versionen som ger 50% på EuroBonus-resa inom Europa med SAS.

Finns det några kloka idéer kring hur en sådan används optimalt?
 

Patrick

Medlem
110k poäng istället för 100k,dock är inte barnrabatten densamma. Utan att veta men jag tror de måste betala fullt poängpris.

Kan bekräfta att det inte finns någon barnrabatt på star award, blir stor skillnad i poäng om man lyckas fixa sas.
Mina egna erfarenheter:
2 vuxna, 2 barn, 2 vouchers, Stockholm - Tokyo tor, business:
Lufthansa 280,000 poäng
SAS 150,000 poäng
 

Gus

Medlem
Tack, hade missat dessa! :)

Du får använda två vouchers och boka varje sträcka som enkelresa.
Okej, tack då vet jag! Det kommer tyvärr inte på fråga! :rolleyes:

Angående Lufthansa F. Om jag vill vara borta i en vecka: 14 dagar före avresa så bokar jag utresan i F, hemresan i C. En vecka före avresa så hoppas jag att det finns lediga plaster i F på hemresan och då kan jag ringa och boka dessa, för 150 kr i ombokningsavgift!? Korrekt?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen