Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Patrick

Medlem
Öppet hela natten... öppnar ca kl 22:15 kvällen innan för EBG och uppåt.


Och så måste jag korrigera mig själv... bara för att Talinn svarar mitt i natten, eller kl 4 på morgonen då jag ringer från HKG, betyder det inte att personen som alltid svarar har kompetensen att boka om 2-4-1... vilket vi kom fram till efter 11 minuter a 15 spänn...
Jösses hon saknade verkligen sin säng...
:eek:
 
  • Gilla
Reactions: Gus

miramax

Medlem
Har tänkt boka en first-resa till mig och sambo nu snart. Funderar på vilket bolag / flygplan som är bäst för par? Vi tycker t ex att sas nya business-kabin innebär lite väl avskärmat mot varandra (vilket såklart är superbra då man reser själv).

Så vi är alltså ute efter en superbra first-produkt men helst också med möjlighet att välja par-stolar eller liknande.
 

blobloblo

Medlem
Lufthansa ser ju helt ok ut för 2

Sitter på ett SJ-tåg med värdelös uppkoppling, tog mig ett bra tag att få tag i denna bild.

Inte värdens bästa bild men googla för fler bilder

Mod edit: Det är inte tillåtet att använda bilder man ej har rättigheter till.
 
Last edited by a moderator:

Gus

Medlem
Om jag skulle vilja flyga med Lufthansa F till Lusaka i Zambia så får jag upp rutten CPH-FRA-JNB-LUN när jag söker på United.com. Alltså F med Lufthansa till Johannesburg i Sydafrika och sen vidare med SAA till Zambia. Kommer detta debiteras som North/Central Africa-zonen eller som Southern Africa? Det är en fasligt stor skillnad i poäng för dessa! :eek:

Jag förstår inte vad SAS menar på sin hemsida med "If no direct Star Alliance flight is available within a zone or between two zones, you may transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Note! The transit zone must be the same in both directions." Resa kan alltså bli dyrare? Okej, och vad avgör om den blir dyrare?
 

Dr. Miles

Expert
Om jag skulle vilja flyga med Lufthansa F till Lusaka i Zambia så får jag upp rutten CPH-FRA-JNB-LUN när jag söker på United.com. Alltså F med Lufthansa till Johannesburg i Sydafrika och sen vidare med SAA till Zambia. Kommer detta debiteras som North/Central Africa-zonen eller som Southern Africa? Det är en fasligt stor skillnad i poäng för dessa! :eek:

Jag förstår inte vad SAS menar på sin hemsida med "If no direct Star Alliance flight is available within a zone or between two zones, you may transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Note! The transit zone must be the same in both directions." Resa kan alltså bli dyrare? Okej, och vad avgör om den blir dyrare?
Du får inte flyga via en dyrare tredje zon om du använder SAS EuroBonus poäng till bonusresan.
 

Gus

Medlem
Du får inte flyga via en dyrare tredje zon om du använder SAS EuroBonus poäng till bonusresan.
Fast egentligen får jag väl göra så, så länge jag betalar för den dyrare zonen?

Om jag ska flyga First till Lusaka i Zambia (och endast betala för North/
Central Africa) så får jag flyga med Lufthansa till Addis Abeba och sedan vidare med Ethiopian Airlines?
 
Toppen