Senaste nytt

Bästa Intercontinental hotellet i Tokyo?

Pandion

Medlem
Passade på att boka en SAS Eurobonusresa ARN-CPH-NRT i februari nästa år.

Då jag har ett Platinum Ambassador kort på Intercontintental så tänkte jag se om det finns några andra här som har bott på de tre Intercontintental som finns i Tokyo och om ni har några rekommendationer?

Rent praktiskt, vart i Tokyo skall man bo (område). Stan är ju väldigt stor och någon paradgata verkar ju inte finnas där alla hotell finns.

Förslag?
 

jurgenb

Medlem
Jag har bott på 2/3 Intercontinental i Tokyo och båda håller hög klass, den ena (Tokyo Bay) ligger lite långt bort från där man vanligtvis uppehåller sig men som vanligt i Tokyo/Japan så finns ju tåg/tbana åt alla håll o kanter så det går rätt snabbt att ta sig från ex Tokyo Station även ut till Tokyo Bay. Det andra jag bodde på var ANA och det ligger mer centralt, bra skybar med champagne & tea time daily osv.

Bay hade förvisso skön utsikt med, hade harbour view (även från stort bubbelbadkar i badrummet).

Shinjuku i all ära men Shibuya skulle jag nog rekommendera före Shinjuku, det är fö inte jättelångt att gå mellan dessa båda områden.
Fördelen med Shibuya är att det även ligger närmre Ebisu där jag haft sjukt bra smakupplevelser - riktigt bra restaurangområde!
 

Pandion

Medlem
Tack för infon Jurgenb!

Precis vad jag undrade över. Kollade på IC Tokyo bay, men tyckte på bilderna att hotellet ser lite sunkigt ut. Inte helt modernt?

Ana hotellet tycker jag ser bra ut, och är nog mitt förstahandsval. Vad var ditt intryck av IC Ana?
 

jurgenb

Medlem
Sunkigt skulle jag inte kalla Bay men som du säger kanske inte helt modernt.
ANA minns jag faktiskt inte så mycket av, var på min *A RTW09 och hade väl endast 2n där om jag minns rätt. Minns att det var en bit att gå till närmsta tbana och att det ligger i ett område med lite naturliga nivåer. Var knappt på hotellet dom dagarna heller :)

Var ute på stan hela tiden sen hem sova sen ut igen. Plus skybaren då, den var rätt najs faktiskt!

Förresten, från ANA är det en lagom promenad till Ebisu också, dvs det är kanske lite väl långt att kalla det promenadavstånd men det är helt görbart iaf så skulle rekommendera ANA före Bay helt klart ja!

Tips på hak: http://www.cardenas.co.jp/
 
Last edited:
Toppen